بهترین راه برای حفظ انگیزه برای کاهش وزن از نظر متخصصان

در مورد کاهش وزن و رسیدن به سلامتی، ابتدا باید انگیزه قوی برای موفقیت داشته باشید، بنابراین از راهکارهایی برای افزایش و حفظ انگیزه خود برای کاهش وزن استفاده کنید.

به گزارش نمناک کاهش وزن; فراتر از انتخاب یک برنامه غذایی و ورزشی است. موفقیت شما 100% به پشتکار و پشتکار بستگی دارد. رژیم غذایی اشتباه قطعا فرصت کاهش وزن را از شما سلب می کند و ورزش اشتباه می تواند باعث بازگشت به وزن قبلی یا حتی آسیب دیدگی شود و باید کاملا تسلیم شوید.

مهمتر از همه، ذهن شما نیز باید کاملاً پایدار و قوی باشد. در این بخش به معرفی عواملی می پردازیم که به شما کمک می کند تا انگیزه خود را در سفر کاهش وزن خود حفظ کنید.

دلایل کاهش وزن خود را شناسایی کنید

بسیاری از مشتریان کمپین کاهش وزن در مورد دلایل خود برای کاهش وزن صحبت می کنند و سپس برخی از این دلایل باعث می شود که فرد در آن مسیر حرکت کند.

اولین و مهمترین گام برای حفظ انگیزه این است که دلایل خود را شناسایی کنید و هر زمان که احساس ناراحتی کردید آنها را به خود یادآوری کنید. فهرستی از دلایل نیاز به تغییر را تهیه کنید.

مثلا:

قبل از عروسی باید 20 کیلو وزن کم کنم تا به عکس هایم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم.

برای رهایی از افسردگی و خستگی باید وزن کم کنم.

مثال های بالا و دلایل خود را روی یک کاغذ بنویسید و یک کپی بردارید و در کیف خود قرار دهید. یا آنها را روی تلفن همراه خود یادداشت کنید و هر زمان که احساس خستگی کردید به آن مراجعه کنید.

اهداف و انگیزه های واقع بینانه داشته باشید

شاید یک اشتباه شما را به عقب براند، بنابراین اهداف شما باید واقع بینانه باشند.

به عنوان مثال، بعید است که هفته ای یک پوند وزن کم کنید، پس انتظار زیادی نداشته باشید. اکثر متخصصان یک استاندارد معقول برای کاهش وزن در یک هفته در نظر می گیرند و شما نباید بیش از این انتظار داشته باشید. اگر اهداف خیلی بزرگی را تعیین کنید و نتوانید به آنها دست پیدا کنید، قطعا به مرور زمان انگیزه خود را از دست خواهید داد.

از انتقاد از خود بپرهیزید

اهداف واقع بینانه ای تعیین کنید که به جلوگیری از ناامیدی کمک می کند. اگر شکست خوردید، از انتقاد از خود بپرهیزید، زیرا سطح اضطراب شما را بالا می برد، که بدون شک کورتیزول و آدرنالین را افزایش می دهد، که به نوبه خود می تواند باعث افزایش وزن و افزایش میل شما به غذاهای ناسالم شود.

هفته ای یک بار خود را وزن کنید و میانگین را یادداشت کنید

اکثر مردم فکر می کنند که باید هر روز خود را در روند کاهش وزن خود وزن کنند، اما وزن شما در طول روز به دلایل مختلفی بالا و پایین می شود و همه چیز به نحوه انجام آن بستگی دارد. پس این کار را هر روز انجام ندهید زیرا شما را افسرده می کند.

این کار را یک بار در هفته و هر بار در همان زمان انجام دهید. معمولاً بهتر است صبح خود را وزن کنید و سپس میانگین کاهش وزن خود را در 4 هفته گذشته ثبت کنید.

فقط روی عدد وزن خود تمرکز نکنید

یک تصور غلط رایج در صنعت وجود دارد که مردم فکر می کنند وزن سالم فقط کاهش وزن است، اما اینطور نیست. کاهش وزن سالم به معنای کاهش چربی بدن است. با ورزش، چربی بدن شما کاهش می یابد، اما عضله سازی نیز انجام می شود. به این ترتیب وزن شما بیشتر نشان داده می شود تا آن را با اضافه وزن اشتباه نگیرید.

وقتی کالری می سوزانید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای انرژی می کند و در نتیجه چربی از بین می رود و عضله جایگزین می شود و شما قوی تر می شوید. بنابراین سعی کنید به جای وزن کردن و اندازه گیری اندازه، میزان کاهش چربی بدن خود را اندازه گیری کنید.

راستش را بخواهید برای بدنی که دارید سپاسگزار باشید

افرادی که اضافه وزن دارند معمولاً جلوی آینه نمی روند زیرا از ظاهر خود راضی نیستند. باید این عادت را تغییر دهید. تحقیقات نشان می دهد زنانی که صادقانه خود را می پذیرند، بدن خود را در آغوش می گیرند و از خود مراقبت می کنند، تناسب اندام و عادات غذایی بهتری دارند.

پس دفعه بعد با اعتماد به نفس جلوی آینه بایستید و سعی کنید خودتان را همانطور که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید و بیشتر مراقب خودتان باشید.

انتخاب های غذایی هوشمندانه داشته باشید

اکثر برنامه های رژیم غذایی از روش های مشابهی پیروی می کنند، غذاهای خاصی را به طور کامل حذف می کنند و نوشیدنی های خاصی را محدود می کنند.

بنابراین سعی کنید انتخاب های هوشمندانه ای برای غذای خود داشته باشید و برای رژیم های نامطمئن که بیشتر غذا را حذف می کند راه دوری نروید و از متخصص کمک بخواهید. از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید و فقط روی غذا تمرکز نکنید.

هزینه های خود را ثبت کنید

همیشه یک سبک زندگی فعال داشته باشید. سبک زندگی فعال بیش از اتلاف وقت و انرژی است. سعی کنید عضو منظم باشگاه باشید و پیشرفت تناسب اندام خود را پیگیری کنید. حتی می توانید یک مربی شخصی استخدام کنید و هزینه آن را خودتان بپردازید.

اگر پول خرج کرده اید و وضعیت شما هنوز تغییر نکرده است، احتمالاً در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید.

به دنبال کار گروهی باشید

یکی از موثرترین راهکارهایی که در بخش تناسب اندام رطوبت ذکر شد، حضور در یک گروه است، پس به گروهی بپیوندید که اهدافی مشابه شما دارند و با آنها انگیزه داشته باشید. سعی کنید از تجربیات آنها استفاده کنید. وقتی به صورت تیمی و گروهی کار می کنید، قطعاً از نظر انگیزه و تلاش برای کاهش وزن احساس بهتری خواهید داشت.

روابط و انجمن های حمایتی داشته باشید

اگر خوش شانس باشید، دوستان شما نیز به موضوع علاقه مند خواهند شد و شما می توانید با آنها بهتر عمل کنید، پس هدف گذاری کنید. این افراد می توانند دوستان صمیمی یا اعضای خانواده شما باشند که می توانید با آنها یک رابطه حمایتی ایجاد کنید و در کنار هم باشید و در طول مسیر یکدیگر را تشویق کنید.

ماجراجو باشید

به دنبال راه حل های جدید باشید و به آینده، هفته آینده یا ماه آینده نگاه نکنید و بیشتر روی زمان حال تمرکز کنید.

سعی کنید همین امروز کارتان را درست انجام دهید و همراه با آن ماجراجویی داشته باشید:

– مسافرت رفتن.

– هر هفته با دوستان خود دوچرخه سواری کنید.

– کنار آنها راه برو.

– یک کیف بردار و برو پیاده روی.

– آموزش شنا … و از راه حل های مختلف استفاده کنید.

– هدف خود را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی هدفی دارید و هیچ کس از آن خبر ندارد، قطعا تسلیم شدن آسان تر است، اما وقتی به دیگران می گویید هدفتان چیست، سطحی از انگیزه را در خود ایجاد می کنید که حرکت رو به جلو را آسان تر می کند.

به عنوان مثال، می توانید هدف کاهش وزن خود را در توییتر، اینستاگرام یا رسانه های اجتماعی ارسال کنید. تا زمانی که مطمئن باشید به آن پایبند خواهید بود.

معجزه موسیقی را نادیده نگیرید

مطالعات نشان می دهد که زنان چاق که در حین ورزش به موسیقی گوش می دهند بیش از دیگران به تمرینات خود پایبند هستند. آره! موسیقی می تواند به شما کمک کند ورزش کردن برایتان دشوار باشد. پس حتما در حین تمرین به موسیقی شاد گوش دهید.

مجلات تناسب اندام و مدلینگ را کنار بگذارید

شاید این مجلات انگیزه دهنده باشند، اما قطعا موقتی هستند زیرا دائماً خود را با این افراد مقایسه می کنید و از اینکه نمی توانید مانند آنها باشید ناامید خواهید شد. در عوض، سعی کنید زندگی کسانی را مطالعه کنید که با تلاش و پشتکار به هدفی مشابه شما دست یافته اند.

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

دستیابی به اهداف بلند مدت قطعا سخت تر است. اگر در این مسیر اهداف کوتاه مدتی برای خود تعیین کنید و این اهداف هفتگی یا ماهانه باشد، حس اعتماد به نفس و انگیزه شما در طول مسیر افزایش می یابد.

برای کاهش وزن خود را خیلی محدود نکنید

کاهش وزن یکی از گام های شما در این مسیر است. شما باید کارهای دیگری مانند تمیز کردن خانه، تعمیر ماشین، پرداخت بدهی، رسیدگی به باغ، کمک به دوستان و… و حضور در کنار خانواده را انجام دهید.

سعی کنید با انجام سایر کارهای روزانه انگیزه و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و زیاد خود را محدود نکنید و در برنامه های کاهش وزن شرکت کنید.

آنچه را که دوست دارید در آغوش بگیرید

شاید چیزی که دوست دارید یک شلوار جین باشد که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید. انگیزه کاهش وزن می تواند بر افسردگی غلبه کند و به شما احساس ارزشمندی بیشتری بدهد.

اهداف شما مطمئناً عالی و عالی هستند و اگر به آنها برسید، زندگی سالم تری خواهید داشت و زمان با کیفیتی را با دیگران سپری خواهید کرد. پس همه چیزهایی که شما را هیجان زده می کند در نظر داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید و روی آنها تمرکز کنید.

بنابراین شما شلوار جین کوچک خود را از دیگران پنهان نکنید. آنها را در دسترس داشته باشید تا بعد از کاهش وزن دوباره از آنها استفاده کنید.

رقابتی باشید

به طور کلی، مردم تمایل ذاتی دارند که در هر زمینه ای بهترین باشند. ما مطمئناً عاشق کمال هستیم. کاهش وزن رقابتی در کار گروهی قطعاً 20 درصد پیشرفت بیشتری نسبت به عملکرد دارد. پس سعی کنید با گروهی که با آن تمرین می کنید رقابت کنید و رقابت سالمی داشته باشید تا محدودیت های خود را پشت سر بگذارید و سریعتر به اهداف خود برسید.

پایدار باشید

گاهی اوقات واقعاً خسته می شوید و اصلاً نمی خواهید ادامه دهید، اما به نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد؟ اگر واقعاً احساس خستگی می‌کنید و می‌خواهید تسلیم شوید، سؤالات زیر را به طور جدی از خود بپرسید:

اگر اکنون تسلیم شوید، آیا هرگز به هدف خود خواهید رسید؟

میتونی دوباره شروع کنی؟

اگر از هدف خود دست بکشید، زندگی برای شما چگونه خواهد بود؟

شش ماه دیگر کجا هستید و چه احساسی دارید؟

با پاسخ به این سوالات متوجه خواهید شد که تسلیم شدن کار درستی نیست و بهتر است به کار خود ادامه دهید.

از پیشرفت خود عکس بگیرید

وقتی ورزش می کنید و غذای سالم می خورید، قطعا تغییراتی را مشاهده خواهید کرد، اما این تغییرات بسیار کند است. بنابراین باید هر از چند گاهی از خود عکس بگیرید تا متوجه این تغییرات کوچک در خود شوید و انگیزه خود را افزایش دهید. این تغییرات بسیار کوچک هستند و اگر آنها را در یک عکس ثبت کنید، متوجه آنها خواهید شد.

مثل کسی که همیشه آرزوی بودن را داشتی زندگی کن

آیا می خواهید سبک زندگی خود را از نظر رژیم غذایی و ورزش تغییر دهید؟ خوب، از امروز شروع کنید، عادت های خود را مثبت کنید. اگر می خواهید سبک زندگی سالم و فعالی داشته باشید، همین امروز شرایط را برای انجام چنین فعالیت هایی ایجاد کنید. حتی لباس، ماشین، شغل و همه چیز را مطابق آنچه می خواهید تغییر دهید.

برای تسلیم شدن در راه برنامه ریزی کنید

همه ما می‌خواهیم در هر هدفی که تعیین می‌کنیم کامل باشیم، اما مشکل این است که همیشه شکست‌هایی در مسیر موفقیت وجود دارد، بنابراین باید اجازه دهید این شکست‌ها و ضعف‌ها خود را نشان دهند.

سپس برای بهبود آنها برنامه ریزی کنید. شما سوپرمن نیستید، گاهی اوقات باید متوقف شوید. ذهن خود را برای این شکست ها و تسلیم شدن ها آماده کنید تا بتوانید راحت تر با آنها کنار بیایید.

فکر نکنید تمام هدف شما این است

اگر هدف شما کاهش وزن است و می خواهید پس از رسیدن به آن کاهش وزن به زندگی قبلی خود بازگردید، پس بدانید که دارید وقت خود را تلف می کنید. کاهش وزن یک راه حل کوتاه مدت نیست، اما باید سبک زندگی شما به طور دائم تغییر کند، زیرا اگر به روال گذشته برگردید، قطعا نتیجه شما مانند قبل خواهد بود. بنابراین باید زندگی خود را برای همیشه بهبود بخشید.

یک جایگزین سالم برای هر عادت یا غذای ناسالم پیدا کنید

اگر در این مسیر اشتباه کردید و هر غذا یا ماده ناسالمی را مصرف کردید، بهتر است به خود قول دهید که عادت یا غذای سالم را جایگزین کنید. پس همیشه در مسیر خود ثابت قدم باشید.

از مجلات ورزشی و تغذیه استفاده کنید

داشتن یک دفتر خاطرات ورزشی به شما کمک می کند تا عادات سالم خود را پیگیری کنید، انگیزه ای برای ادامه راه پیدا کنید، برنامه ریزی کنید و ذهن خود را آماده کنید. همچنین می توانید از راهکار جدید این مجلات علمی استفاده کنید.

به هیچ چیز وابسته نباش

معمولاً افراد در زندگی با محیط خود سازگار می شوند. به عنوان مثال، اگر شغل شما پشت میز نشستن است، قطعاً همیشه به آن عادت خواهید کرد، اما مراقب باشید که به آن عادت نکنید.

هر روز کار جدیدی انجام دهید و از یکنواختی دوری کنید و به رشد و پیشرفت ادامه دهید. سعی کنید کارتان را در فضای تازه تری انجام دهید که خلاقیت شما را تقویت کند و کمتر خسته شوید.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما