پخش موسیقی هندی در داخل هواپیما و فرودگاه اجباری نیست: MoS VK Singh

[ad_1]

شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) در 23 دسامبر از وزیر هوانوردی جیوتیرادیتیا سیندیا درخواست کرد تا موسیقی هندی را در پروازهایی که توسط هواپیماهای حامل هند انجام می شود، تبلیغ کند. از این رو، وزارت هوانوردی غیرنظامی (MoCA) در 27 دسامبر از تمام خطوط هوایی و فرودگاه ها خواست تا پخش موسیقی هندی را در پروازها و ترمینال های خود در نظر بگیرند.

با این حال، در 14 مارس، وزیر هوانوردی غیرنظامی VK Singh گفت که مرکز برنامه‌ای برای اجباری کردن پخش موسیقی هندی برای خطوط هوایی و فرودگاه‌ها در پروازها و محوطه ترمینال خود ندارد.

در جلسه کنونی پارلمان، هنگامی که آمبیکا سونی، نماینده کنگره راجیا سبها از کنگره پرسید: «آیا دولت پیشنهاد می‌کند برای خطوط هوایی و فرودگاه‌های هند اجباری کردن موسیقی کلاسیک هندی یا سبک آوازی و ساز هندی را اجباری کند، سینگ در پاسخ کتبی خود پاسخ منفی داد.

همچنین بخوانید: خطوط هوایی برای صرفه جویی در هزینه از ایربریج استفاده نمی کنند، مسافران با مشکل مواجه می شوند: Parl. پانل

در 27 دسامبر، وزارت امور خارجه آمریکا نامه‌ای به تمام خطوط هوایی و فرودگاه‌ها نوشت و در آن بیان کرد که موسیقی که توسط اکثر خطوط هوایی در سراسر جهان پخش می‌شود، در کشوری است که ایرلاین به آن تعلق دارد، به عنوان مثال، Jazz در یک شرکت هواپیمایی آمریکایی یا موتزارت در یک شرکت هواپیمایی اتریشی و موسیقی عربی در یک شرکت هواپیمایی از خاورمیانه.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: “اما خطوط هوایی هند به ندرت موسیقی هندی را در پرواز پخش می کند، در حالی که موسیقی ما دارای میراث و فرهنگ غنی است و یکی از چیزهایی است که هر هندی دلیلی برای افتخار واقعی دارد.” هند دارای تنوع غنی موسیقی سنتی است.

در این بیانیه آمده است: «به دلیل گستردگی و تنوع هند، موسیقی هندی ژانرهای متعددی را در انواع و اشکال مختلف در بر می گیرد که شامل موسیقی کلاسیک، فولک، آواز سبک، موسیقی دستگاهی و غیره می شود.

هند دارای سابقه چندین هزاره است و در چندین مکان جغرافیایی در سراسر شبه قاره توسعه یافته است. موسیقی در هند به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی-مذهبی آغاز شد. این وزارتخانه گفت که در حال دریافت درخواستی از ICCR برای پخش موسیقی هندی در هواپیماهای در حال پرواز در هند و همچنین در فرودگاه ها است.

همچنین بخوانید: رویای نیتین گادکاری ساخت اولین بزرگراه برقی هند است که این شهرها را به هم متصل می کند.

این وزارتخانه گفت: «بنابراین، درخواست می‌شود که با مهربانی پخش موسیقی هندی را در هواپیماهای در حال پرواز در هند و در فرودگاه‌ها با رعایت الزامات نظارتی در نظر بگیرید.» اسکیندیا در 23 دسامبر از مقر ICCR در اینجا دیدن کرده بود و با رئیس آن Vinay Sahasrabudhe ملاقات کرد.

ICCR که زیر نظر وزارت امور خارجه فعالیت می کند، گفته بود که در این جلسه پیشنهادات مختلفی از جمله ترویج موسیقی هندی در پروازهای شرکت های هوایی هند ارائه شده است.

در این نشست هنرمندان و نوازندگان برجسته از جمله مالینی آواستی، آنو مالیک، کاوشال اس اینامدار، شونک آبیشکی، مانجوشا پاتیل کی، سانجیو ابیانکار، ریتا گانگولی و واسیف الدین داگار نیز حضور داشتند.

(با ورودی های PTI)

تلویزیون زنده

#لال



[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما