طرز تهیه انار مسقطی; موفق باشید

[ad_1]

مجله افق : مسقط یک دسر بسیار خوشمزه و ساده است که هم در ایران و هم در ترکیه طرفداران زیادی دارد. مسقطی که معمولا یک دسر خامه ای و ژله ای است هم به عنوان دسر و هم با چای مصرف می شود. پیدایش مسقط در ایران به شهر لار در استان فارس برمی گردد و از این رو مسقطی لری لذیذ به یکی از خوشمزه ترین و مهم ترین سوغاتی های شیراز تبدیل شده است.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

افزودن هر طعمی به این جوز هندی می تواند آن را متفاوت و جذاب کند. در این مقاله می توانید طرز تهیه جوز هندی را بخوانید.

عناصر

  • آب انار تازه: 1.5 فنجان دسته فرانسوی
  • انار پوست کنده: نصف فنجان دسته فرانسوی
  • شکر: 1/4 فنجان دسته فرانسوی
  • نشاسته گندم: 3 قاشق غذاخوری
  • گل رز: 1 قاشق غذاخوری
  • کره: نصف قاشق چایخوری
  • انار برای تزئین: 1 قاشق غذاخوری
  • پسته یا خلال پسته یا هر نوع مغز: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه

مرحله اول: طرز تهیه جوز هندی به این صورت است که ابتدا نشاسته گندم را با کمی آب سرد مخلوط کنید. سپس مخلوط آب و نشاسته را با یک دست از صافی یا الک رد کنید تا محلول شفافی به دست آید. تابه را روی گاز قرار دهید و سپس مخلوط آب انار و نشاسته را به آن اضافه کنید و آب را اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و مدام روی اجاق گاز هم بزنید تا شکر کم کم در مواد حل شود.

مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه جوز هندی باید حرارت را کم کرده و مرتب مواد را هم بزنید. بعد از مدتی مواد شروع به غلیظ شدن می کند. هم زدن جوز هندی در این مرحله بسیار مهم است و اگر آن را به درستی مخلوط نکنید، می توان مواد را تفت داد.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

مرحله SUM: وقتی حدود نیم ساعت از پختن مسقطی انار غلیظ شد و به صورت تفاله در آمد گلاب را به آن اضافه می کنیم. گل رز معمولا در جوز هندی استفاده می شود، اما اگر بوی گل رز را دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید. پس از افزودن گلاب به این دسر شب یلدا با انار باید دوباره مواد را روی اجاق هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله 4: برای تهیه جوز انار باید مواد را هم بزنید تا سفت شوند و هم زدن کمی سخت شود. بعد از افزودن گلاب و وقتی دسر کمی سفت شد کره را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. دسر شما با برداشتن یک قاشق از مواد آماده است، هنگام ریختن نباید به راحتی بیفتد.

حدود 1 ساعت طول می کشد تا دسر مسقطی در شب یلدا به این غلظت برسد. سپس باید کف تابه را ببندید. برای تهیه این جوز هندی می توانید آن را به شکل آماده کرده و یا یک لقمه کوچک مسقطی درست کنید. چون انار مسقطی یلدا کمی سفت است می توانید از قیف پلاستیکی یکبار مصرف برای ریختن مواد داخل قالب استفاده کنید.

طرز تهیه یک انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

مرحله 5: بهتر است قبل از ریختن در قالب، کمی جوز هندی بمالید. سپس مواد را در قیف پلاستیکی بریزید و سپس قالب های کوچک یا بزرگ مورد نظرتان را با دقت پر کنید. در نهایت پس از پر کردن مواد داخل قالب با چاقو، سطح دسر را صاف کنید. بعد از پر کردن فرم باید حدود 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند و خود به خود بگیرند و سپس به شکل های دلخواه برش بزنید. در نهایت می توانید مسقطی خود را با دانه های انار یا خلال پسته تزئین کنید. همچنین می توانید بعد از پختن مسقطی و قبل از قرار دادن آن در قالب از دانه های انار یا پسته استفاده کنید.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما