نخست وزیر مودی امروز برای رونمایی از مجسمه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج با ارتفاع 9.5 فوت از پونا بازدید می کند.

[ad_1]

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی امروز (6 مارس 2022) از پونا (ماهاراشترا) بازدید خواهد کرد تا مجسمه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج را در محوطه شرکت شهرداری پونا رونمایی کند. این مجسمه که از 1850 کیلوگرم فلز اسلحه تشکیل شده و حدود 9.5 فوت ارتفاع دارد، حدود ساعت 11 صبح توسط نخست وزیر رونمایی خواهد شد.

به مناسبت جایانتی چاتراپاتی شیواجی ماهاراج در 19 فوریه، نخست وزیر گفته بود که رهبری برجسته او و تاکید بر رفاه اجتماعی برای نسل ها الهام بخش مردم بوده است.

“با تعظیم در برابر یکی از بزرگترین پسران مادر هند، مظهر شجاعت، شفقت و حکمرانی خوب، چاتراپاتی شیواجی ماهاراج استثنایی در جایانتی خود. زندگی او همچنان به میلیون ها نفر انگیزه می دهد. چاتراپاتی شیواجی ماهاراج به عنوان یک جنگجوی دلیر و یک شخصیت برجسته نشان داد. نخست‌وزیر در توییتی نوشت: مدیر برجسته‌ای. از ساختن یک نیروی دریایی قوی گرفته تا اجرای چندین سیاست مردمی، او در همه عرصه‌ها برجسته بود.

پس از پرده برداری از مجسمه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج، نخست وزیر مودی پس از آن امتداد 12 کیلومتری کل 32.2 کیلومتر پروژه ریلی مترو پونا را در حدود ساعت 11:30 صبح افتتاح خواهد کرد. دفتر نخست وزیری (PMO) گفت که این پروژه با هزینه کلی بیش از 11400 کرور روپیه ساخته شده است و تلاشی برای ارائه زیرساخت های کلاس جهانی برای جابجایی شهری در پونا است.

سنگ بنای این پروژه نیز توسط نخست وزیر در 24 دسامبر 2016 گذاشته شد.

او همچنین نمایشگاه را در ایستگاه مترو Garware افتتاح و بازدید خواهد کرد و از آنجا تا ایستگاه مترو Anandnagar سوار مترو خواهد شد.

حدود ساعت 12 ظهر، نخست وزیر سنگ بنا را گذاشته و چندین پروژه عمرانی را افتتاح خواهد کرد. او همچنین سنگ بنای جوان سازی و کاهش آلودگی پروژه های رودخانه مولا-موثا را خواهد گذاشت. بازسازی در 9 کیلومتری رودخانه با هزینه پروژه بیش از 1080 کرور انجام خواهد شد.

PMO گفت: “این شامل کارهایی مانند حفاظت از لبه رودخانه، شبکه فاضلاب رهگیر، امکانات عمومی، فعالیت قایقرانی و غیره خواهد بود.”

پروژه کاهش آلودگی رودخانه مولا-موتا بر اساس مفهوم «یک شهر یک اپراتور» با هزینه بیش از 1470 کرور روپیه اجرا خواهد شد. در مجموع 11 تصفیه خانه فاضلاب تحت این پروژه ساخته خواهد شد که مجموعا ظرفیت آن حدود 400 MLD است. نخست وزیر همچنین 140 اتوبوس الکترونیکی و انبار اتوبوس الکترونیکی ساخته شده در بنر را راه اندازی خواهد کرد.

نخست وزیر همچنین گالری-موزه هنری RK Laxman ساخته شده در Balewadi در پونا را افتتاح خواهد کرد. جاذبه اصلی موزه یک مدل مینیاتوری بر اساس روستای مالگودی است که با جلوه های صوتی و تصویری زنده می شود. دفتر نخست وزیری گفت که کاریکاتورهایی که توسط کاریکاتوریست RK Laxman کشیده شده است در موزه به نمایش گذاشته می شود.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما