منع آمد و شد در سراسر کشور، ممنوعیت شبکه های اجتماعی پس از انفجارهای متعدد در سریلانکا، بیش از 160 کشته

[ad_1]

کلمبو: دولت سریلانکا روز یکشنبه پس از انفجارهای زنجیره‌ای که عمدتاً در پایتخت کلمبو برگزار شد و بیش از 160 کشته و نزدیک به 400 زخمی بر جای گذاشت، دستور منع آمد و شد را صادر کرد.

علاوه بر کلمبو، صبح روز یکشنبه در شهرهای نگومبو و باتیکالوآ سریلانکا نیز انفجارهای مرگباری رخ داد.

انفجارهای متعدد در سریلانکا: پوشش کامل

به گزارش خبرگزاری ANI، دستور منع آمد و شد به دستور وزیر دفاع سریلانکا صادر شده است.

از ساعت ۱۸ (یکشنبه) تا ۶ صبح (دوشنبه) در سراسر کشور منع رفت و آمد اعلام شده است.

وزیر ریاست جمهوری همچنین روزهای دوشنبه (22 آوریل) و سه شنبه (23 آوریل) را تعطیلات دولتی اعلام کرده است.

از جمله اقدامات دیگر، مقامات سریلانکا پس از انفجارها ممنوعیت موقتی را در شبکه های اجتماعی اعمال کرده اند.

رسانه های محلی گزارش دادند که ساعاتی پس از وقوع چندین انفجار در پایتخت سریلانکا، دو انفجار دیگر روز یکشنبه کلمبو را به لرزه درآورد. در حالی که یکی در منطقه Dehiwala اتفاق افتاد، دیگری در منطقه Dematagoda در پایتخت ملی رخ داد. گزارش ها می گویند اولین مظنون در منطقه دهیوالا دستگیر شده است.

در انفجاری که در منطقه دهیواله روی داد دست کم دو نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش onlanka.com، یک انفجار در یک سالن پذیرایی در نزدیکی باغ وحش دهیوالا رخ داد. مجروحان در حال حاضر در حال انتقال به بیمارستان ها هستند.

این انفجارها در داخل سه کلیسا و سه هتل پنج ستاره رخ داد و آرامشی را که کشور پس از چندین دهه خشونت قومی از آن برخوردار بوده است، از بین برد.

مجموعه ای از انفجارها در کلیسایی در Batticaloa، سنت. کلیسای آنتونی در کوچیکاد (کلمبو) و کلیسای سنت سباستین در کاتوواپیتیا. تعداد زیادی از کاتولیک ها برای جشن عید پاک در کلیساها حضور داشتند. به دنبال این انفجارها، انفجاری در طبقه سوم هتل شانگری لا کلمبو و در محوطه هتل سینامون گرند و کینگزبری رخ داد.

بسیاری از رهبران جهان، از جمله نخست وزیر نارندرا مودی، انفجارهای روز یکشنبه در سریلانکا را محکوم کرده اند که بیش از 160 نفر از جمله ده ها خارجی را به قتل رساند – که گمان می رود شهروندان انگلیسی، هلندی و آمریکایی نیز در میان آنها باشند.

نخست وزیر مودی انفجارهای هولناک در سریلانکا را به شدت محکوم کرد. «در منطقه ما جایی برای چنین وحشیگری وجود ندارد. هند در همبستگی با مردم سریلانکا می ایستد. نخست وزیر در پیام خود به دولت سریلانکا گفت: فکر من با خانواده های داغدار و دعا با مجروحان است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، این حملات را «واقعاً وحشتناک» توصیف کرد.

او در توییتی نوشت: «اقدامات خشونت‌آمیز علیه کلیساها و هتل‌ها در سری‌لانکا واقعاً وحشتناک است و عمیق‌ترین همدردی من با همه کسانی است که در این زمان غم‌انگیز آسیب دیده‌اند».

می در توییتی نوشت: «ما باید کنار هم باشیم تا مطمئن شویم که هیچ کس نباید ایمان خود را با ترس تمرین کند.

مارک روته نخست وزیر هلند گفت: «گزارش های وحشتناک سریلانکا درباره حملات خونین به هتل ها و کلیساها در یکشنبه عید پاک امسال».

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که استرالیا به کسانی که در یک “حمله تروریستی وحشتناک” کشته شده اند فکر می کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «به مردم زیبای سریلانکا، استرالیا همدردی‌های صمیمانه‌اش، دعاها و حمایت‌های ما را ارسال می‌کند – و پیشنهاد ما برای انجام هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از شما در این زمان وحشتناک انجام دهیم.»

در این زمان که یکشنبه عید پاک اینجا در استرالیا به پایان می رسد، قلب ما برای مسیحیان و همه آن بیگناهان دیگر است که امروز در این حمله تروریستی وحشتناک سلاخی شده اند.

(با ورودی های آژانس)



[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما