صعود دیوانه وار فوتبال زنان چین به فینال جام ملت ها

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت های فوتبال زنان آسیا در سال 2022 بین تیم های ملی فوتبال زنان ژاپن و چین در ورزشگاه شیو چاتراپاتی شهر پونه هند برگزار شد. تیم ملی بانوان کره جنوبی با برتری مقابل فیلیپین به فینال راه یافت و رقیبش چشم به راه این مرحله بود.

جدال دو تیم پرافتخار آسیا، چین با 8 قهرمانی پرافتخارترین است و چینی ها در دیدار امروز پس از 16 سال دوباره به دنبال نزدیک شدن به قهرمانی بودند؛ اما در فصل گذشته مقابل ژاپن در دیدارهای 2014 و 2018 پیروز شدند و با انگیزه پیروزی مقابل چین برای هت تریک در جام قهرمانی وارد زمین شدند.

ژاپنی ها بازی را از همان ابتدا با استراتژی تهاجمی آغاز کردند و برای زدن یک گل زودهنگام و در نهایت ایجاد چند موقعیت متوالی، ریکو یوئیکی موفق شد در دقیقه 26 با ارسال عالی هیناتا میازاوا به گل برسد تا فوتوشی ایکادا پیش بیفتد.

ژاپنی ها در نیمه اول به حملات خود ادامه دادند تا به گل های بعدی برسند اما ضربه های خود را به سمت دروازه نیافتند و نیمه اول با مالکیت 73 درصدی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن و برتری یک گل به پایان رسید.

چانگ شو وو در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 46 در شگفتی دفاع ژاپنی ها موفق شد با عبور از شیائو گل تساوی را برای چین به ثمر برساند. این گل تنها ضربه چینی ها در نیمه دوم بود که پس از این موقعیت ژاپن برای جبران تک نتیجه حمله شد اما چندین موقعیت طلایی برای گلزنی سامورایی ها از دست داد که بهترین آنها توسط یوکی در 90 از دست رفت. دقیقه . زمان اضافی.

در وقت اضافه نیز ژاپنی ها توپ را در اختیار داشتند به طوری که از نظر آماری 67 درصد توپ را در اختیار داشتند و 834 پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل کردند که رکوردی ویژه در این دوره از جام حذفی است. ; در دقیقه 103 ریکو یوکی به درخشش امروز خود پایان داد و موفق شد با ضربه سر در یک ضربه ایستگاهی گل برتری تیمش را به ثمر برساند.

این گل پس از بررسی توسط VAR پذیرفته شد تا ژاپنی ها بتوانند از حریف خود پیشی بگیرند. اما پایان این دیدار برای یوکی دو گل نشد زیرا وانگ شانشوئن کاپیتان باتجربه چین در دقیقه 119 موفق شد تیمش را به تساوی بکشاند تا ضربه دوم در چارچوب چینی ها در بازی امروز نیز به گل تبدیل شود. و بازی به ضربات پنالتی نفس گیر کشیده شد. .

در ضربات پنالتی چینی ها موفق شدند با نتیجه 4-3 پیروز شوند و پس از 120 دقیقه نفس گیر ژاپن قهرمان جام جهانی 2011 را حذف کردند. حالا تیم ملی فوتبال بانوان چین پس از دو مقام سومی متوالی و 14 سال دوری تا فینال، بار دیگر به مقام قهرمانی دست یافته است.

تیم ملی فوتبال بانوان چین با این پیروزی موفق شد در مرحله نهایی رقابت های جام ملت های آسیا، کره جنوبی را شکست دهد. دیدار فینال جام ملت های فوتبال زنان آسیا در سال 2022 در هند 15 بهمن ماه در ورزشگاه دای پاتیل هند برگزار می شود.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما