شکایت از مزاحمت تلفنی به پلیس فتا – آیا امکان پذیر است؟

مگر این که مرتکب با ارائه دلائلی به دادگاه ثابت کند که عمل او از روی حسن نیت بوده و با هدف مشروع صورت گرفته است . فروشگاه های اینترنتی که به درستی در حال ارائه کالا و خدمات در بستر اینترنت هستند با ثبت مدارک و مشخصات کامل، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کرده اند. رمضانی با بیان اینکه قانونگذار برای هر گونه تجاوز به حریم شخصی کاربران فضای مجازی، قوانینی را در سال 88 تصویب کرده و در حال اجرا است، میافزاید: بخوبی در این قانون برای کسانی که دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و دادههای طبقهبندی شده و محرمانه افراد داشته باشند، مجازات پیشبینی کرده است. 3.2.4. چنانچه از تاریخ درج آخرین مطلب در یک کانال عمومی بیش از سه ماه بگذرد، ایتا میتواند نسبت به حذف شناسه عمومی کانال اقدام کرده و آن را به خصوصی تبدیل کند. در این صورت مطالب (و اعضای احتمالی) کانال ازبین نمیروند، بلکه تنها شناسه عمومی کانال جزء شناسههای آزاد قرار میگیرد. 3.2.2. هر کاربر میتواند با هر حساب کاربری حداکثر پنج کانال عمومی در ایتا بسازد.

شکایت پلیس فتا کرمان

آغاز بکار مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در محمودآباد ... از همان شب اول، تماس تمام کسانی که عکس هاي شان همراه با من منتشر شده بود شروع شد. موضوع از این قرار است که عکسی از ریحانه پارسا در حال رانندگی در کنار روزبه بمانی ، خواننده و شاعر منتشر شد و مشخص نیست این عکس در کجا و در چه زمانی گرفته شده بود! اما فروشگاههای اینترنتی در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد از جمله آن که افراد نمی توانند کالا را از نزدیک ببینند و باید به دیدن عکسهای آن بسنده کنند، همچنین امکان پروو و امتحان کردن آن را ندارند و گذشته از آن ممکن است مدتی زمان ببرد تا فروشنده جواب مشتری را بدهد. در مواردی نیز ممکن است شما زمان رسیدگی به شکایت را داشته باشید، اما از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نباشید. لذا ضروری است سازنده کانال در انتخاب مدیران (بخصوص مدیر تبادل) دقت کافی به خرج دهد. 4.4.3. سازنده میتواند با بکارگیری ابزارهای متنوع ارائه شده از جمله: انتخاب مدیران معتمد، تعیین دسترسی برای فعالیت کاربران عادی و مدیران، محدود کردن کاربران خاطی و در صورت لزوم خاموش کردن گروه، اعمال مدیریت کند.

4.4.6. ایجاد گروه با موضوع آزاد، دوستیابی، روابط آزاد دختر و پسر، آموزش هک، ممبر فروشی، نشر مطالب غیراخلاقی و سایر اعمال مجرمانه (از جمله موارد مصرح در بند 2.1 و 4.1.3) ممنوع است. در نتیجه شکایت به پلیس فتا منجر به رسیدگی و صدور رای نهایی در مورد موضوع مورد شکایت شما نمی شود. پلیس فتا با به کارگیری اقدامات خاص هر چه سریعتر فرد هکر را مییابد. سپس در مراحل اولیه شامل پلیس فتا یا دادسرا به موسسه حقوقی ما مراجعه میکند. به گزارش مشرق، سرهنگ رامین پاشایی در پاسخ به این سوال پلیس فتا چه نقشی در دستگیری مجرمان غیر سایبری دارد گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما بالا است و این در حالی است که مردم ما به وبگردی علاقه بسیاری دارند و از شبکههای اجتماعی و پیامرسانها برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی استفاده میکنند و حدود ۶۰ میلیون ایرانی کاربر انواع پیامرسانها و شبکههای اجتماعی خارجی و بومی و همچنین فضای وب هستند و از این رو در این فضا انواع و اقسام جرایم سایبری را مشاهده میکنیم. حجتالاسلام عباسی در گفتوگو با خبرنگار فارس از آغاز ماجرای خود سخن گفت و اظهار داشت: حدود یک ماه پیش بود که شنیده شد قرار است فرزند آیتالله دستغیب لباس روحانیت را به تن کنند، بنده نیز پیامی را بدین مضمون که «آیا سید احمدرضا دستغیب فرزند آیتالله سید علیاصغر دستغیب، قصد معمّم شدن دارد یا نه؟

شکایت به پلیس فتا چقدر طول میکشد

در صورتی که شاکی از کلاهبردار شکایت خود را پس بگیرد و رضایت بدهد و او را ببخشد، مجرم مجازات نمیشود ولی این امر منوط به این است که مبلغ کلاهبرداری کمتر از 100 میلیون تومان باشد. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص نحوه ثبت شکایت از جرم کلاهبرداری اینترنتی میپردازیم. وجود دارد که شهروندان میتوانند با مراجعه به سایت و مطالعه آنها دانش خود در خصوص تهدیدات و آسیبهای این فضا را به روز کنند. به همین دلیل در سایت مخصوص پلیس فتا قسمتی در نظر گرفته شده است که بتوانید در آن جا گزارش خود را از وقوع جرم ثبت نمایید. در سامانه ۱۹۷ تمامی شکایت مربوط به پلیس در اسرع وقت و به صورت فوری مورد بررسی و رسیدگی قرار میگیرد. همچنین مدارکی که از وقوع جرم او وجود دارد، شاید تنها یک شماره تلفن باشد که پیگیری آن به مراتب سختتر از بررسی حالتهای دیگر کلاهبرداریست. در این مقاله ما راههای شکایت از فروشگاههای اینترنتی را که بهصورت قانونی و مجاز به ثبت رسیده و با نماد اعتماد الکترونیکی فعالیت میکنند را بررسی مینماییم. سردار هادیان فر با اشاره به اینکه پرونده این متهم در واقع پیچیده شده است، گفت: وظیفه ما مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی و تحویل آن به دادگاه بود که انجام شد.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما