تهدیدهای بمب گذاری علیه مؤسسات سیاه پوست عمیقاً در تاریخ ایالات متحده ریشه دارد

[ad_1]


آتش نشانان و کارکنان آمبولانس پس از انفجار مرگباری که توسط اعضای کو کلوکس کلان در حین خدمات در سال 1963 منفجر شد، جسد سرپوشیده ای را از کلیسای باپتیست خیابان 16 در بیرمنگام، آلاباما بیرون می آورند. رهبران می گویند داستان خشونت علیه سیاه پوستان باید منتقل شود. به نسل های جدید تا بتوان آموزه های گذشته را به کار برد.

عکس فایل AP


کپشن را پنهان کنید

تغییر عنوان

عکس فایل AP


آتش نشانان و کارکنان آمبولانس پس از انفجار مرگباری که توسط اعضای کو کلوکس کلان در حین خدمات در سال 1963 منفجر شد، جسد سرپوشیده ای را از کلیسای باپتیست خیابان 16 در بیرمنگام، آلاباما بیرون می آورند. رهبران می گویند داستان خشونت علیه سیاه پوستان باید منتقل شود. به نسل های جدید تا بتوان آموزه های گذشته را به کار برد.

عکس فایل AP

DeHuana Thompson از دفتر خود در بیرمنگام، آلاباما، به آن طرف خیابان نگاه می کند و هر روز یادآور وحشت می بیند. پنجره آن مشرف به کلیسای باپتیست در خیابان شانزدهم است، جایی که بمبی در سال 1963 چهار دختر جوان سیاه پوست را کشت.

تامپسون، رئیس و مدیر عامل موسسه حقوق مدنی بیرمنگام گفت: زندگی در عصر تهدیدات بمب گذاری برای رنگین پوستان چیز جدیدی نیست.

نزدیک به شش دهه پس از بمب گذاری کو کلاکس کلان، FBI اکنون در حال بررسی تهدیدات بمب گذاری هفته گذشته علیه حداقل 17 کالج و دانشگاه سیاهپوست تاریخی در ایالات متحده است. تامپسون گفت این تهدیدها بر لزوم آموزش تاریخ خشونت انسانی به نسل‌های جدید تاکید دارد. رنگی که بتوان درس های گذشته را در زمان حال به کار برد.

اف‌بی‌آی گفت تحقیقات مربوط به جنایات نفرت شامل بیش از 20 دفتر میدانی بوده و “از بالاترین اولویت” است. یک مقام اجرای قانون به آسوشیتدپرس گفت که بازرسان حداقل پنج “فرد جالب” را شناسایی کرده اند. این کارمند نتوانست به طور علنی درباره جزئیات تحقیقات صحبت کند و به شرط ناشناس ماندن با PA صحبت کرد.

جاکاری یانگ، رئیس پلیس ساحل دیتونا گفت که در یک مورد، تماس گیرنده ای که ادعا می کرد با گروه نئونازی دیویژن Atomwaffen مرتبط است، توطئه ای را در دانشگاه بتون کوکمن فلوریدا شامل هفت بمب پنهان شده در کیسه ها توصیف کرد.

رابرت مک کری، استاد دانشگاه جان جی. کالج عدالت کیفری در نیویورک، گفت: پردیس های دانشگاهی “هدف های نرم” در نظر گرفته می شوند، اما “آنها مانند گذشته نرم نیستند.” دانشگاه ها به طور سنتی به راحتی در دسترس عموم بوده اند، اما بسیاری از آنها پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، امنیت را افزایش داده اند.

لنس ویلر، مدیر نمایشگاه‌های مرکز ملی حقوق مدنی و بشر در آتلانتا، گفت: اگرچه هیچ وسیله‌ای در مدارسی که هفته گذشته تهدید شده بودند یافت نشد، “مردم رنگین پوست این امتیاز را ندارند که فکر کنند واقعی نیست.”

تهدیدهای بمب گذاری علیه مؤسسات سیاه پوست عمیقاً در تاریخ ایالات متحده ریشه دارد. تامپسون گفت، در آلاباما، مردم بیرمنگام را “بمب گذاری” نامیدند، زیرا تعداد بمب ها و تهدیدهای بمب گذاری شده بود. در میان بسیاری از قربانیان: کشیش فرد ساتلسورث، یک رهبر حقوق مدنی که خانه اش در روز کریسمس 1956 توسط 16 چوب دینامیت که زیر پنجره اتاق خوابش قرار داده شده بود، آسیب دید. جان کانرز جونیور، نماینده ایالات متحده، پس از مرگ شاتلسورث در سال 2011، به مجلس نمایندگان گفت، هنگامی که یکی از اعضای KKK پیشنهاد ترک شهر را داد، شاتلزورث پاسخ داد که “من از نامزدی نجات پیدا نکردم.”

تامپسون گفت: همانطور که در آن زمان واکنش نشان دادیم، اکنون نیز پاسخ می دهیم. ما در برابر این جنایات نفرت انگیز نمی ایستیم، در برابر این ارعاب نمی ایستیم، ما تکان نخواهیم خورد.


مردی در اوایل این ماه پس از اینکه 17 کالج تاریخی سیاه پوستان تهدید به بمب گذاری شدند، در یک خودروی گشتی در خارج از محوطه دانشگاه اسپلمن با یک افسر پلیس صحبت کرد.

جان اسپینک / Atlanta Journal-Constitution / از طریق AP


کپشن را پنهان کنید

تغییر عنوان

جان اسپینک / Atlanta Journal-Constitution / از طریق AP


مردی در اوایل این ماه پس از اینکه 17 کالج تاریخی سیاه پوستان تهدید به بمب گذاری شدند، در یک خودروی گشتی در خارج از محوطه دانشگاه اسپلمن با یک افسر پلیس صحبت کرد.

جان اسپینک / Atlanta Journal-Constitution / از طریق AP

بیانیه گروه دو حزبی HBCU کنگره در مورد آخرین تهدیدات بمب، یادآور اعتراضات جدایی نژادی سال 1969 در A&T در کارولینای شمالی است که واکنش مسلحانه گارد ملی و پلیس را برانگیخت. در ازای تیراندازی از ساختمان های دانشگاه، یک دانشجو کشته، ده ها نفر زخمی و بیش از 300 نفر دستگیر شدند. اعتراضات به دنبال اولین جلسه نشست در ظهر فقط برای چهار مرد سیاه پوست سفیدپوست، که بعدها به عنوان چهار گرینزبورو شناخته شدند، انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «ما از تاریخ می دانیم که علیرغم تهدیدهای خارجی، HBCU یک نهاد مقاوم است که در برابر هر گونه ناملایمات مقاومت می کند.

دانشگاه های آرکانزاس، دلاور، فلوریدا، جورجیا، کنتاکی، لوئیزیانا، مریلند، می سی سی پی و سایر ایالت ها که هفته گذشته هدف قرار گرفتند، پس از محاصره فعالیت خود را از سر گرفتند. اما بسیاری هنوز نگران تهدیدات آینده و تلاش برای پیگرد قانونی عاملان هستند.

موریس میچل، مدیر ملی حزب خانواده‌های کارگری و استراتژیست جنبش زندگی سیاه‌پوستان، گفت که HBCU و مؤسسات مستقل سیاه‌پوست هدف قرار گرفته‌اند، زیرا آنها استقلال و انعطاف‌پذیری را برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار، تهدیدی برای ایدئولوژی سفیدپوستان نشان می‌دهند.

او گفت: «وجود مدارس سیاه‌پوست، کلیساهای سیاه‌پوست، سازمان‌های سیاسی سیاه‌پوستان و تجارت سیاه‌پوستان یک تهدید است. ما افزایش این حملات را واکنشی به مقاومت سیاه‌پوستان، اعمال قدرت سیاسی مستقل توسط سیاه‌پوستان و تأثیر جنبش‌های اجتماعی سیاه‌پوستان می‌دانیم».

ویلر گفت، حملات “راه هایی برای ایجاد ترس در جوامعی هستند که در تلاش برای به دست آوردن آزادی هستند.”

تأثیر رای گیری سیاه پوستان در این انتخابات گذشته در صندوق های رای احساس می شود، جورجیا دو کرسی در سنای دموکرات ها را منتقل کرد، از جمله انتخاب رافائل وارناک به عنوان اولین سناتور سیاه پوست به نمایندگی از ایالت. و جنبش زندگی سیاه‌پوستان مهم است، یک فشار ملی برای اعتراض علیه خشونت و بی‌عدالتی پلیس، از جمله محکومیت به قتل مردانی که احمد آربری را در جورجیا و جورج فلوید را در مینیاپولیس کشتند، رهبری کرده است.

فرهنگ ترس از استقلال سیاه‌پوستان وجود دارد، از سیاه‌پوستانی که نهادهای ما را می‌سازند، قدرت خودمان را می‌سازند و مسیر ما را از نظر سیاسی و اقتصادی تعیین می‌کنند. میچل گفت: «همیشه تلاشی برای سرکوب آن وجود دارد، و من فکر می‌کنم که همین الان در حال وقوع است. بهترین راه برای به چالش کشیدن این سفیدپوستان و افراد متنفر، دوبرابر کردن و سرمایه گذاری در HBCU در درازمدت و تقویت آنها به عنوان مؤسسه است.»

مارک موریال، رئیس لیگ ملی شهر، بمب‌گذاری‌های اخیر را «بخشی از درخت سمی نفرت» خواند و آن‌ها را در رده طرح‌های قانونی برای سرکوب رأی‌گیری، قیام 6 ژانویه در کنگره آمریکا، جنایت نفرت و واکنش قرار داد. به جرم، اقدامات مثبت.

وارن الر، که در جان جی نیز تدریس می‌کند، می‌گوید: «تروریسم همیشه ایجاد اختلاف، ایجاد ناآرامی و ترس است – این تروریسم برای نابودی جامعه است.

تونی آلن، رئیس دانشگاه ایالتی دلاور گفت که دانشجویان و اعضای جامعه نباید اجازه دهند تهدیدها فضاهای آنها را مختل کند. با به اشتراک گذاشتن پیام تامپسون، آلن مدت کوتاهی پس از تهدید بمب گذاری در محوطه دانشگاه، نامه ای به جامعه دانشگاه نوشت.

او گفت: “من به این قلدرها، این محرک های ترس از زمانه ما، این را می گویم: “به ما دست نخواهیم زد.”

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما