(تصاویر) خودروی برقی جدید تویوتا قاتل تسلا؟!

شرکت تویوتا موتور در حال نزدیک شدن به توانایی تولید انبوه باتری های حالت جامد است که می تواند دو برابر خودروهای برقی موجود کارآمد باشد.

به گفته روزیاتو، خودروهایی که با باتری های حالت جامد کار می کنند، می توانند 1200 کیلومتر را در 10 دقیقه طی کنند و در سال 2027 یا 2028 وارد بازار خواهند شد.

به گفته کارشناسان، این یک “فناوری انقلابی” است که می تواند محبوبیت و فروش خودروهای برقی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته کارشناسان، خرید خودروی برقی هنوز برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. زیرا از دسترسی نداشتن به درگاه شارژ در فاصله دور می ترسند.

برد خودروهای الکتریکی برای هر مدل متفاوت است، اما معمولاً حدود 480 کیلومتر است.

اگرچه فناوری باتری های حالت جامد می تواند حوزه خودروهای الکتریکی را متحول کند، اما تولید این باتری ها چالش هایی را به همراه دارد. به گفته تویوتا، یکی از موانع اصلی در تولید این باتری ها مونتاژ است، جایی که لایه های کاتد و آند باید سریع و دقیق مونتاژ شوند.

اوایل این ماه، کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا اعلام کرد که این شرکت با پالایشگاه نفت ژاپنی ایدمیتسو کوسان در پروژه تولید باتری شریک خواهد شد.

خریدهای جدید تویوتا در زمانی انجام می شود که فروش خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته است و قیمت بالا و محدوده محدود آنها باعث شده تا رانندگان آمریکایی از استقبال از این خودروها منصرف شوند.

باتری‌های لیتیوم یونی به دلیل ظرفیت پردازش محدود، وابستگی به استخراج لیتیوم و خطرات آتش‌سوزی بحث‌برانگیز بوده‌اند.

باتری‌های حالت جامد زمان شارژ کوتاه‌تر، ظرفیت‌های طولانی‌تر و طول عمر بیشتری دارند و می‌توانند انتشار کربن از خودروهای الکتریکی را تقریباً یک چهارم کاهش دهند.

اگرچه ساخت باتری‌های حالت جامد دشوار است، اما تویوتا ادعا می‌کند که به یک پیشرفت فناوری دست یافته است و می‌تواند این باتری‌ها را با نرخی قابل مقایسه با باتری‌های موجود برای خودروهای الکتریکی تولید کند.

بسیاری دیگر از خودروسازان برتر از جمله نیسان و فورد نیز بر روی باتری های حالت جامد کار می کنند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما