بهترین مشاور کنکور چه کسی هست؟

البته باید بدانیم که منظور از امکان دسترسی، این نیست که هر زمان از شبانه روز که نیاز داشته باشیم با مشاور تحصیلی تماس بگیریم یا اینکه در طول هفته ۱۰ها و ۱۰۰ها بار با مشاور تماس برقرار کنیم. برخی از اوقات همین کند خوانی می تواند موجب عقب افتادن داوطلبان شود. هنگامی که از معایب کند خوانی سخن می گوییم بدین معنا نیست که شما در تمامی دروس باید به سرعت عبور نمایید در برخی از دروس شاید لازم است شما حتی نیم ساعت را صرف مطالعه یک صفحه نمایید. ضمن اینکه هر دانش آموز نیز براساس شرایطش، نیاز دارد بعضی دروس را بیشتر یا کمتر مطالعه کند. یکی از جملات و اصطلاحات رایجی که این روزها بیشتر در میان دانش آموزان جا افتاده اینه که خودم درسم رو میخونم دیگه؛ چه نیازی به داشتن مشاور تحصیلی خوب دارم؟ تجربه بالای مشاور تحصیلی خصوصا در روزهای سخت و زمانهایی که دانش آموز خسته و ناامید شده، بیشتر اهمیت پیدا میکند. در موارد متعددی مشاهده میشود که مشاوران تحصیلی از یک برنامه مشترک و از پیش نوشته شده، برای همه دانش آموزان استفاده میکنند.

یک مشاور خوب باید اطلاعات بالایی در زمینه کنکور سراسری و همینطور جریان تحصیلی دبیرستان به دانشگاه داشته باشد و در زمینه های این چنینی حضوری موفق داشته باشد؛ داشتن تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره تحصیلی نیز یکی از امتیازاتی است که برای سنجش مشاورین به کار گرفته می شود. همچنین دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا را بهعنوان یکی از بهترین و قدیمیترین مراکز مشاوره تحصیلی کشور که بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور در کارنامه خود دارد را معرفی میکنیم. در ادامه ۵ معیار مهم انتخاب مشاور تحصیلی خوب برای کنکور ۱۴۰۰ را به شما معرفی میکنیم. در این مقاله از مرکز مشاوره ذهن آرا، به معرفی ویژگی های یک مشاور کنکور خوب می پردازیم و سعی می کنیم بهترین مشاور کنکور در تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. یا حتی بعضی مواقع مشاور می خواهد از محیط مطالعه شما دیدن کند تا از استاندارد بودن یا نبودن آن اطلاع پیدا کند. این دسته افراد هم با دیدن بازار کار نامساعد رشته خودشون به صورت جدی اومدن سراغ مشاوره کنکور. با خودشون نمیگن ولش کن. پیدا کردن راه حل آسان تر برای مقابله با مشکلات در زندگی: صحبت کردن با روانشناس یک چرخه مفید در ذهن فرد به وجود می آورد که به افزایش تمرکز او کمک می کند و به دنبال آن فرد تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد می کند که به نوبه خود روحیه فرد را بالا می برد.

اما یکسری نکات در رابطه با برنامه ریزی صحیح اصولی وجود دارد که رعایت این اصول باعث دسترسی راحت تر به موفقیت خواهد شد. در جلسات مشاوره کنکور کم کم طرز فکر من رو که فکر میکردم نمیشه پیشرفت کرد، تغییر دادند و پیشرفتهام شروع شد. در صحبتهایی که در جلسات مشاوره تحصیلی انجام میشود، مشاور باید اشتباهات دانش آموز در یادگیری دروس را متوجه بشود و روش مطالعه صحیح را جایگزین کند. درنتیجه، مشاوران تحصیلی و کنکور دپارتمان بارسا، علاوه بر ۲ معیار قبل (تسلط بر روش مطالعه دروس و تجربه بالا در کنار آگاهی از تکنیکهای مشاورهای جدید) توانایی قابل قبولی در زمینه کنترل مسائل روحی و انگیزشی دانش آموزان و داوطلبان کنکور دارند. تعداد زیادی رتبه زیر 1000 و بیش از 120 رتبه 2 رقمی در کنکور پزشکی نتیجه چندین سال مشاوره تخصصی کنکور اوست. اگه پاسخ به این سوالات از دغدغههای شما هم هست، امروز قراره به اونها پاسخ بدیم و بگیم باید چطور بهترین مشاور تحصیلی برای کنکور رو انتخاب کنیم. اما اگه هدف ما بهره مندی از تجربه و دانش یه مشاور خوب هست، برای اینکه بدونیم باید چطور بهترین مشاور تحصیلی رو انتخاب کنیم در ادامه ۴ فاکتور مهم رو با هم بررسی میکنیم.

آیا اگه به رتبههای برتر کنکور سالهای قبل اعتماد کنیم، کار درستیه و باعث موفقیت در آزمون کنکور میشه؟ برنامه ای برای کنکور شما مناسب است که حتما متناسب با هدف و توانایی شما باشد، مرور محور باشد و طبق منحنی فراموشی، مرورهای کافی را در خود داشته باشد. ساعت مطالعه، تعداد دفعات مرور و تعداد تستهای لازم برای تسلط بر هر درس با درس دیگر متفاوت است. مانند هر چیز دیگری در زندگی، مشاور تحصیلی هم خوب و بد دارد و باید در انتخاب آن عوامل مختلفی را در نظر گرفت. معروفترین تست ها در این زمینه تست استعداد سنجی و مهارت یابی هالند و تست شخصیت شناسی MBTI است که مشاور باید روش استفاده از این تست ها و از همه مهم تر روش تحلیل آنها را بداند. اما موضوعی که الآن میخوام بهش بپردازم اینه که بهتره از همین سن نوجوانی و جوانی، یاد بگیریم کار رو به کاردان بسپاریم. من میخوام برای اولین بار در تاریخ کنکور ایران این رمز و راز ها رو به شما بگم ! چرا به مشاور تحصیلی و مشاور کنکور نیاز بهترین مشاور کنکور داریم؟ درنهایت و بهعنوان جمع بندی به شما پیشنهاد میکنیم در انتخاب مشاور تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۰ یا برای سالهای پایه عجله نکنید و نهایت دقت را به کار بگیرید.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما