اگر روسیه به این کشور حمله کند، دولت بایدن قصد دارد بیش از هر زمان دیگری به بانک های روسیه ضربه بزند.

[ad_1]

ویدئو

در حال بارگیری یک پخش کننده class=
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: تجمع اخیر نیروهای روسیه در اطراف مرزهای کشورش، اگرچه خطرناک است، اما تهدید امنیتی بسیار بزرگ‌تری نسبت به یک سال پیش به شمار نمی‌رود.اعتباراعتبار …تایلر هیکس / نیویورک تایمز

کی‌یف، اوکراین – با هشدار پنتاگون در مورد تداوم افزایش نیروهای روسیه و تهاجم قریب‌الوقوع احتمالی به اوکراین، رهبر پنتاگون روز جمعه هشدار داد که از جنگ صحبت نکند، حتی در حالی که مبارزه دیپلماتیک برای کاهش مخالفان بدون نشانه‌هایی از جنگ ادامه دارد. پیشرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: وضعیت امنیتی در سراسر کشورش – جایی که مقامات اطلاعاتی معتقدند 130000 سرباز روسی در نزدیکی مرز، از جمله در شمال پایتخت کیف مستقر شده‌اند – تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد، و اگرچه خطرناک است، لزوماً به این معنا نیست که جنگ اجتناب ناپذیر یا اجتناب ناپذیر است.

یک روز پس از گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور بایدن، که بر تعهد ایالات متحده برای پاسخ با زور به حمله روسیه تاکید کرد، آقای زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که او و رئیس جمهور ایالات متحده در مورد جدی بودن تهدید روسیه اختلاف نظر داشتند، اما اختلاف نظر داشتند. در مورد هزاران نظر عمومی او درباره او.

وی خاطرنشان کرد که روسیه در گذشته از مهمات نظامی به عنوان تاکتیکی برای ارعاب استفاده کرده است.

زلنسکی به آقای بایدن گفت: «ما هیچ سوء تفاهمی با رئیس‌جمهور نداریم، اما من فقط درک عمیقی از آنچه در کشورم می‌گذرد دارم، همانطور که او می‌داند در کشورش چه می‌گذرد». او افزود طبل جنگ می تواند به بی ثباتی داخلی و مشکلات اقتصادی کمک کند که خطر روسیه را افزایش می دهد.

آقای زلنسکی تصمیمات ایالات متحده و بریتانیا مبنی بر خروج کارکنان دیپلماتیک ناچیز از اوکراین را به چالش کشید و پیشنهاد کرد که لحن هشدار دهنده ای غیرضروری داشته باشد. وی با بیان اینکه فکر می کنم این یک اشتباه بوده است، افزود: در این شرایط همه ضروری هستند.

او گفت: «فکر نمی‌کنم ما اینجا تایتانیک داشته باشیم.

ایالات متحده بیش از بسیاری از کشورهای اروپایی در مورد تهدید حمله روسیه صریح تر بوده است، حتی در شرایطی که دولت بایدن تلاش می کند یک جبهه متحد با متحدان ناتو طراحی کند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته به منطقه منتقل شده اند. امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز پنجشنبه گفت، اگرچه مقامات آمریکایی معتقد نیستند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم به حمله به این کشور گرفته است، پرزیدنت بایدن همچنان معتقد است که روسیه “فرصت گزارش دهی” برای انجام این کار در ماه فوریه دارد.

این دوره زمانی بود که آقای زلنسکی سخت ترین زمان را برای رد کردن آن داشت.

زلنسکی گفت: «ما باید بسیار مراقب باشیم که چگونه هر روز، هر دقیقه، زمانی که می‌خواهیم بگوییم جنگ فردا اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کنیم. وی گفت: ما برای هر سناریو آماده می شویم و چندین سناریو داریم.

وی افزود: «من فکر می‌کنم این باید آموزش نظامی آرام و دیپلماسی آرام باشد.

او گفت: «اینطور نیست که ما طوری رفتار کنیم که این بالاترین سطح تهدید است. این واقعیت ساده که ده ها هزار سرباز روسی در مرز حضور داشتند، به خودی خود یک خطر بود، با خطر اشتباه یا تحریکی که از کنترل خارج شد.

در حالی که سربازان اوکراینی در امتداد جبهه شرقی پوشیده از برف سنگرها حفر می کردند، کودکان در کیف، پایتخت، روی سورتمه سوار شدند. بیشتر مردم به زندگی روزمره خود مشغول بودند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه از طریق ویدئو کنفرانس با پوتین صحبت کرد و علی‌رغم حمایت آقای ماکرون از رویکردی آشتی‌جویانه در قبال مسکو، کرملین پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نگرانی‌های اصلی روسیه نادیده گرفته شده است».

با این حال، سرگئی وی. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نشان داده است که ممکن است پنجره ای برای گفتگو با ایالات متحده در مورد مسائل امنیتی محدود در اروپا، از جمله استقرار موشک ها و تمرین های نظامی وجود داشته باشد. آقای لاوروف روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو روسیه گفت که پاسخ مکتوب واشنگتن در این هفته به درخواست‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی حاوی «هسته‌ای از عقلانیت» در مورد برخی موضوعات است.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که نظر او در مورد نیات پوتین چیست، گفت که اقدامات روس ها خود گویای آن است.

“چرا به این همه سرباز نیاز دارید؟” چرا اینقدر به آموزش نیاز دارید؟ او درخواست کرد. واقعاً خطرناک است.»

او گفت که اقدامات روسیه نوعی “سادومازوخیسم” است. “این فقط بدبینی احمقانه است.”

روسیه خواستار خروج نیروهای ناتو از اروپای شرقی شده است و به مسکو اجازه می دهد تا حوزه نفوذی مشابه آنچه تا دهه 1990 داشت، به دست آورد. این آغازی برای ایالات متحده و متحدان غربی آن نیست.

مقامات غربی می گویند که اظهارات عمومی اغلب متناقض روسیه با اقداماتی که برای تهدید اوکراین انجام داده است، همخوانی ندارد.

ایالات متحده و متحدان ناتو سربازان خود را در حالت آماده باش قرار داده اند و تدارکات تسلیحات به اوکراین را افزایش داده اند، اما آقای بایدن که پس از یک “اجلاس مجازی” پرتنش در اوایل دسامبر با پوتین صحبت نکرد، گفت که برنامه ای برای این کار ندارد. اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به اوکراین

دولت بایدن روز دوشنبه جلسه شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل داد که می تواند به مناظره رو در رو درباره اوکراین بین ایالات متحده و روسیه منجر شود.

مایکل شویتس از کیف گزارش شد، اندرو ای کرامر از کراماتورسک اوکراین و شاشانک بنگالیو مارک سانتورا از لندن.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما