آشنایی با دیزل ژنراتور کاربرد و مزیت انواع دیزل ژنراتور

بدین طریق می توان نور و انرژی برق را به خانه ها، کسب و کارها، مدارس، بیمارستان ها، هتل ها و بسیاری از جاهای دیگر انتقال داد. با این وجود، مواقعی وجود دارد که این نیروگاه ها نیز دچار مشکلات فنی شده و این امر، منجر به کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع می شود. از این رو تامین برق اضطراری هم در مراکز نیروگاهی برای تولید برق و هم برای سایر مراکز مصرف کننده برق، امری الزامی می باشد. با توجه به اینکه ژنراتور ها با سرعت حداکثر 1800 دور کار کرده و با آب خنک می شوند، سطح استاندارد بالاتری نسبت به ژنراتور هایی دارند که با 3600 دور کار می کنند و با هوا خنک می شوند.

در فیلتر های با المنت قابل تعویض، جسم یا همان المنت فیلتر قابل جدا شدن بوده و در هنگام سرویس ها فقط المنت تعویض یا تمیز می شود. بدنه این فیلتر شفاف بوده و سوخت داخل آن نمایان است و به راحتی می توان تمیزی و یا گرفتگی آن را مشاهده نمود.

موتور دیزل‌های مناسب برای تأمین برق جهت تداوم فعالیت فناوری اطلاعات، در کل جهان حائز اهمیت می‌باشند. دیزل ژنراتور بادوین قابل استفاده
برای تامین برق برای برق های مختلف است. بار برای مدت زمان قطع برق یک منبع ابزار قابل
اعتماد، اضافه بار مجاز نیست.

بهتر است انتخاب خود را از میان دیزل ژنراتورهایی انجام دهید که شامل پشتیبانی فروشنده می ‌شوند.

سوختن ناقص باعث می‌شود که تزریق‌کننده‌ها به وسیلهٔ دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و دودهای سیاه رنگ می‌شود. مشکلی که با شکل‌گیری اسیدها در روغن موتور افزایش یافته‌است، به وسیلهٔ آب غلیظ شده و احتراق به وسیلهٔ محصولاتی است که باید به صورت نرمال در دمای بالاتر جوش آیند. این ساخت اسیدی (جوهری) در روغن-کاری باعث کندی می‌شود اما بی‌نهایت فرسایش مخرب برای سطح یاتاقان دارد.

توان خروجی

همچنین ورود آب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات ظریف سیستم سوخت رسانی خواهد شد. وجود آب و ناخالصی ها در سوخت باعث نامنظم کار کردن موتور، انتشار دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شوند. همانطور که می دانید تعویض به موقع روغن و فیلتر ها موجب افزایش عمر مفید دیزل ژنراتور ها می شود و انتخاب جنس خوب، در این مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت است.

اما علاوه بر تنوع برند، دیزل ژنراتور از جهات دیگری نیز به دسته بندی هایی تقسیم می شود که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد نحوه تعمیر و نگهداری بر طول عمر دیزل ژنراتور قرارداده شده است. خدمات تعمیر و مراقبت از دیزل ژنراتور موضوع بسیار مهمی در عملکرد درست یک دستگاه پشتیبان برق می باشد، زیرا اگر یک ژنراتور سرویس و مراقبت نگردد به سرعت از کار می افتد؛ با سرویس ژنراتور احتمال خرابی آن کمتر می‌شود. هر مولد برقی که برای برق پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای برنامه منظم سرویس و نگهداری دوره‌ای باشد. صرف نظر از نوع دیزل ژنراتور مورد نیاز برای خانه یا محل کار خود، کیفیت بالا و برند مرغوب معمولاً طول عمر مفید بیشتری را تضمین می کند.

دیزل ژنراتور

دستگاه هایی که دارای قسمت های هیدرولیکی هستند نیاز به چکاپ مستمر داشته و بایستی در صورت عدم داشتن کارایی مناسب و فرسودگی تعویض گردند. انجام تنظیمات تخصصی و حرفه ‌ای بر روی این قطعات باعث می شود از به وجود آمدن آسیب به دستگاه و افزایش مصرف سوخت جلوگیری شود. کم کردن حساسیت هیدرولیک کنترل کشندگی از جمله مواردی است که باعث می شود مصرف سوخت افزایش پیدا کند زیرا موتور دیزلی مجبور به تحمل فشار بیش از حدی می شود.

برای پیشگیری از بروز این اتفاق بهتر است از یک روتین مراقبتی بهره ببرید. در این روتین لازم است به طور مرتب به بررسی شرایط و وضعیت سیستم خنک کننده دستگاه بپردازید.

به دلیل انبساط گازهای سوختی که محترق شده‌اند، با حرکت پیستون به سمت بالا فرار کرده و در نهایت گازهایی که باقی‌مانده‌اند، با کمک دریچه اگزوز به طرف بیرون می‌روند.

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون، دیزل ژنراتور 100 کاوا سه فاز رو می خواستم، اگه لطف کنید برندها و قیمت رو برام ارسال کنید ممنون می شم. از این رو شما می بایست برای انتخاب دقیق یک دیزل ژنراتور موارد کلیدی را در ذهن بسپارید. ما هم در این مقاله سعی داشته ایم شما را در انتخاب یک ژنراتور دیزلی مناسب راهنمایی کنیم.

توان خروجی دستگاه

همچنین لازم به ذکر است که نشت هوا یا نشت روغن در لوله‌های ثابت نیز مشکلاتی هستند که باید بررسی شوند.

مخلوط هوا / سوخت را مشتعل میکند تا یک انفجار داخلی کنترل شده (احتراق) ایجاد کند.

تا بتوانید از این طریق انتقال جریان برق در باتری را تسریع بخشیده و از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری کنید.

این موتور های دیزل عظیم با خروجی قدرت کیلووات، به نوبه خود در حدود 60 تا 100 دور در دقیقه و 15 متر ارتفاع دارند. (معادل با توان اولیه و مطابق با ISO۸۵۲۸و توان اضافی مطابق با ISO3046 AS2789, DIN6271, and BS5514) این رتبه برای تمامی مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست. وجود محفظه های محافظ در برابر آب و هوا آرامش خاطر مشتریان را در برابر اجزای دیزل ژنراتور ایجاد می کند.

دستگاه قیمت ژنراتور برق صنعتی با توجه به قطعات زیاد و گران قیمتی که برای ساخت آن به کار رفته شده دارای قیمت بالایی است. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه ها، تهیه دیزل ژنراتور دست دوم را ترجیح می دهند و می توانند علاوه بر صرف مبالغ کم تر، کارایی مطلوب را  در جهت تولید انرژی الکتریکی به دست بیاورند. خرید دیزل ژنراتور به صورت دست دوم باعث می شود بسیاری از هزینه های مربوط به گمرک حذف گردیده و به این ترتیب صرفه جویی اقتصادی زیادی به وجود بیاید. دستگاه دیزل ژنراتور مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

موتور دیزل موتوری است که بصورت احتراق داخلی کار می کند، یعنی با فشرده سازی هوا در سیلندرها احتراق انجام می شود و موتور شروع به کار می کند. همانطور که از نامش پیداست سوخت اصلی موتور دیزلی، گازوئیل که یک سوخت فسیلی می باشد و نوع احتراق و کارکرد موتورهای دیزلی و با بنزینی و گازی تفاوت دارند.

تعداد شرکت های توانمند و تولید کننده ژنراتور برق شاید به زحمت به تعداد انگشتان یک دست باشد.

  • تصاکو از بزرگترین نمایندگی های دیزل ژنراتور آکسا ترکیه در ایران میباشد.
  • آلترناتور به زبان ساده وسیله ای است که انرژی مکانیکی چرخشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که این کار توسط دو قسمت اصلی آلترناتور یعنی سیم پیچی ثابت و سیم پیچی چرخشی انجام می شود.
  • از جمله مهمترین مزایای دیزل ژنراتورها می توان به دوام بسیار مناسب آن ها اشاره کرد.
  • T یعنی میزان توان ظاهری دستگاه (KVA یا کاوا) و توان اکتیو دستگاه (KW یا کیلووات) است.

بیشتر ژنراتورها را برای هر دو کاربرد می‌توان استفاده کرد؛ اما رتبه کیفی آن‌ها برای هر کاربرد متفاوت است. رتبه‌بندی بر مبنای مشخصه‌های الکتریکی و مکانیکی و برنامه کنترلی ژنراتور و توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود.

او دوران تحصیلات دانشگاهی خود را سپری کرد و سپس در سال ۱۸۸۵ به پاریس بازگشت و کار بر روی طراحی موتور های احتراق تراکمی را آغاز نمود. واضح است که هر چه امکانات دستگاه بیشتر باشد، قیمت دستگاه هم بیشتر می شود. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در شبکه برق، استفاده از سیستم ATS (Automatic Transfer Switch) که باعث اتصال خودکار دیزل ژنراتور به شبکه برق می‌شود، توصیه می‌شود. باید مطمئن شد که دیزل ژنراتور در یک محیط با تهویه مناسب قرار دارد تا از گرم شدن و خاموشی دستگاه حین کار به دلیل بالا رفتن دمای موتور جلوگیری شود.

بهتر است بعد از قرار دادن بتن بر روی فونداسیون برای مدت زمان حدود ۲ هفته منتظر بمانید تا مواد بتنی کاملا خشک شوند و سپس دیزل ژنراتور را بر روی آن قرار دهید. این موتور مولد در توان های متفاوت و توسط شرکت های معتبری همچون، ولوو، بنز، بادوین و پرکینز تولید می‌شود. دیزل ژنراتورها با تبدیل سوخت های فسیلی به انرژی الکتریکی، وظیفه تولید برق در شهرک ها، ساختمان های مختلف و کارخانه ها را به عهده دارند. می‌دانیم که مجموع تجهیزات بکارگرفته شده در یک دستگاه ژنراتور برق بر روی یک شاسی یا استراکچر فلزی قرار می‌گیرد.

این نشان می‌دهد که محل استفاده این دیزل ژنراتور می‌تواند از خانه‌های مسکونی تا صنایع بزرگ گسترده باشد. شرکت‌های تقریباً زیادی در سراسر جهان حتی در کشور خودمان، ایران، اقدام به طراحی و ساخت موتورهای دیزل نموده‌اند.

این عمل منجر به تولید جریان متناوب (AC) در خروجی دیزل ژنراتور می گردد. این مسئله می‌تواند با سلب موتور و دوباره نفوذ کردن در سوراخ‌های سیلندر، لغو کردن‌ها، تمیز کردن و دکک کردن اتاقک‌های احتراق، نازل‌های تزریق‌کننده سوخت و سوپاپ‌ها قابل درمان است. توصیه می‌شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود؛ مثلاً لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل وصل خودکار در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولاً یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.

توانی که در آلترنانور برقرار است نیز از طریق گذر جریان از سیم‌هایی که دارای مقاومت هستند، گرما تولید خواهد کرد. باز هم مشابه یک خودرو، این گرما با یک مایع خنک‌کننده، غالباً اما نه لزوماً آب، خنک می‌شود.

سلام جناب آزادی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب سلامی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب یعقوبی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

در این مقاله، با نحوه کار و معیارهای انتخاب دیزل‌ ژنراتور آشنا می‌شویم.

این دستگاه‌ها برای تأمین برق در مکان‌هایی که به دلیل شرایط خاص (مانند بحران قطع برق یا محدودیت‌های مصرف برق) نیاز به تأمین برق مجزا از شبکه دارند، استفاده می‌شوند. دیزل ژنراتورها به عنوان منبع تأمین برق پشتیبانی از مجموعه ها استفاده می‌شوند. بسیاری از کارخانجات صنعتی، انبارها، سوله ها و مراکز و واحدهای تولیدکننده برای تولید محصولات و فعالیت خود نیاز مبرمی به برق دائمی دارند.

دیزل ژنراتور

در این حالت هرگونه اصلاح و تغییر به صورت کاملاً سفارشی مطرح گردد و در نتیجه با بالا رفتن قیمت ها هرگز مقرون به صرفه نخواهد بود. البته موضوع فوق در شرایطی است که آن سازنده مطرح، حاضر به قبول چنین کاری گردد، که معمولاً این اتفاق رخ نمی دهد.

این شرکت انگلیسی انواع دستگاه های دیزلی را تولید می ‌کند که توان بالایی در تولید انرژی دارند. از ویژگی های دیزل ژنراتور های پرکینز می توان به سرعت عملکرد آن ها اشاره نمود که باعث می شود توان عملیاتی قابل ‌ملاحظه ‌ای داشته باشند. محدوده قدرت این دستگاه ها از ۱۰ تا ۲۰۰۰ کیلو بایت آمپر تشخیص داده می شود که توجه خریداران در کشورهای مختلف سطح جهان را به خود جذب نموده است.

برندهای مختلف دیزل ژنراتور و رده قیمتی این برندها نیز از ویژگی‌های مهم این دستگاه است که در متن مقاله، به شکل کوتاه به آن‌ها اشاره شد. برای درک بهتر، فرض کنید ژنراتوری نقش جایگزین شبکه را ایفا می‌کند و تحمل ده درصد اضافه‌بار طی یک مدت کوتاه برای این ژنراتور امکان‌پذیر است. حال فرض کنید همین ژنراتور به‌عنوان مولد اصلی به کار گرفته شود و در حالت کارکرد دائمی، توانایی ارائه توان پایدار در بلندمدت را نداشته باشد.

  • وجود آب و ناخالصی ها در سوخت باعث نامنظم کار کردن موتور، انتشار دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شوند.
  • دیزل ژنراتور یا یک سال گارانتی و کارکرد برای دستگاه ضمانت می شود و کوپله و شاسی آبادیزل نیز به مدت 2 سال گارانتی خواهد شد تا به مشتریان عزیز از جانب کیفیت و اصالت دستگاه و لوازم جانبی آن اطمینان کامل داده شود.
  • آنها می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا در صورت قطع برق استفاده شوند.
  • این موارد به طور کامل در مطلب “مصرف سوخت دیزل ژنراتور” توضیح داده شده‌اند.

یعنی ذراتی که از صافی اصلی عبور کنند توسط این صافی گرفته می شوند. این صافی ها عمل تصفیه هوا را بهتر و مطمئن تر (بیشتر از ۹۹ درصد) انجام می دهند.

وظیفه اگزوز هدایت گازهای خروجی از سیلندرها به بیرون و کاهش صدای این گازها است.

امروزه موانع ضد صدا نیز وجود دارد که صاحبان مشاغل می توانند از آنها برای کاهش صدا در محل کار استفاده کنند.

تمامی موتورها دارای یک شفت هستند که هنگامی که موتور کار می کند آن شفت شروع به چرخیدن می کند و اگر آن را به یک آلترناتور وصل کنیم یک دیزل ژنراتور ساخته ایم. دیزل ژنراتور ها دستگاه های ترکیبی می باشند که دارای فناوری موجود در موتورهای دیزل و الکتریکی به طور همزمان می باشند. کاربرد اساسی این ابزار تخصصی در صنایع گوناگون به منظور تولید نیروی محرک الکتریکی برای ابزارهای صنعتی می باشد.

آهنگ جدید

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما