exam24banner

مطالعه: گونه فرعی BA.2 Omicron مسری تر است و از حفاظت واکسن دوری می کند

[ad_1]

لندن: طبق یک مطالعه دانمارکی، نوع فرعی BA.2 Omicron ذاتاً مسری تر از سویه اصلی BA.1 در افراد واکسینه شده و واکسینه نشده است.

CNBC گزارش داد، این مطالعه که هنوز توسط شرکای مورد بررسی قرار نگرفته است، نشان داد که احتمال ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده به BA.2 بیشتر از سویه قبلی است، اما احتمال انتشار آن به دیگران کمتر است.

به گفته محققان دانشگاه کپنهاگ و وزارت بهداشت دانمارک، این همچنین نشان می دهد که این گزینه فرعی حتی در جلوگیری از محافظت از واکسن BA.1 که قبلاً به طور قابل توجهی مسری تر از هر نوع دیگر کووید بود، بهتر است.

از سوی دیگر، میزان انتقال در بین افراد واکسینه نشده با BA.2 در مقایسه با BA.1 بیشتر است که نشان می دهد افراد واکسینه نشده بار ویروسی بیشتری را با BA.2 حمل می کنند.

در این گزارش آمده است که محققان همچنین دریافتند افرادی که یک تقویت کننده دریافت کرده اند حتی کمتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، ویروس را منتقل می کنند.

محققان دریافتند: «این نشان می دهد که پس از یک عفونت پیشرفت، واکسیناسیون از انتقال بیشتر و بیشتر از BA.2 جلوگیری می کند تا BA.1».

این مطالعه همچنین خاطرنشان می‌کند که حساسیت بالاتر به عفونت‌ها و قابلیت انتقال بیشتر BA.2 احتمالاً منجر به شیوع بیشتر ویروس در بین کودکان واکسینه نشده در مدارس و مهدکودک‌ها می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، احتمال انتشار در داخل یک خانواده برای BA.2 39 درصد در مقابل 29 درصد برای BA.1، سویه اولیه Omicron بود.

سازمان بهداشت جهانی هنوز BA.2 را به عنوان یک نگرانی جداگانه برای omicron شناسایی نکرده است. با این حال، مقامات WHO هشدار داده‌اند که گزینه‌های جدید تقریباً به وجود می‌آیند، زیرا Omicron با سرعت بی‌سابقه‌ای در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

کریستن نوردلوند، سخنگوی CDC گفت: “در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که خط BA.2 سنگین تر از خط BA.1 باشد.”



[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما