exam24banner

سیستم گرمایش از کف هزینه گرمایش از کف

خرید لوله API از فروشگاه پایپ بازارهمچنین منبع گرما زا که پکیج یا موتورخانه است باید بزرگتر و قوی تر باشد . مثلا شیر های برقی ، خود کلکتور و همچنین ترموستات تجهیزاتی هستند که با نوع دستی کاملا متفاوت و دارای حساسیت های بالا در ساخت هستند . برای دریافت اطلاعات بیشتر ” مقاله گرمایش گلخانه “ را مطالعه نمایید .

این سیستم همان طور که از نامش پیداست گرما را از طریق کف ساختمان به محیط اطراف و افراد واقع در آن محدوده انتقال می‌دهد. به این شرایط  افزایش البسه آنها برای جلوگیری ازبیماری، جنب و جوش کودکانه آنها را محدود می کند. سیستم گرمایش از کف برخلاف بخاری و سوخت گاز که هوای محل سکونت را به دلیل گرمای بیش ازحد خشک می کند، رطوبت نسبتا بهتر در محیط  را در نگه می دارد.

محدوده دمایی تعریف شده برای سیستم گرمایش از کف

کلکتور جهت باز و بسته کردن جریان آب درون لوله‌ها و همچنین هواگیری لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طرفی کلکتور به پکیج یا موتورخانه وصل است و انرژی گرمایشی را به آب درون لوله‌ها منتقل می‌کند. بعد از نصب لوله‌ها روی آن‌ها نیز به وسیله سیمان کاری پوشش داده می‌شود و بعد از آن کفپوش ساختمان روی این بخش قرار می‌گیرد. به طور کلی استفاده از روش گرمایش از کف برای مناطق سردسیر چندان مناسب نیست، از همین رو لازم است در صورت استفاده از این سیستم گرمایشی برای گرم کردن فضای خانه از شومینه بخاری رادیاتور نیز استفاده شود.

زمانی که از رادیاتور برای گرم کردن ساختمان استفاده می‌شود بیشتر هوای نزدیک به رادیاتور‌ها گرم می‌گردد. ممکن است در فضای خانه شما فضاهایی وجود داشته باشند که در آنها احساس سرما کنید. معمولاً تفاوت دما به طور کامل در فضاهایی که از رادیاتورها دور هستند، حس می‌شود. اما زمانی که از سیستم گرمایش از زمین برای گرم کردن ساختمان استفاده شود، فضای اتاق خواب به طور یکنواخت گرم می‌شود و از طرفی تا میزان زیادی نیز در مصرف انرژی صرفه جویی می‌گردد.

لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در مجموعه دماتجهیز به روز بوده و تخفیف های موردنظر مصرف کنندگان در این قیمت ها لحاظ گردیده است. پاسخ این سوال را می توان با نمونه های اجرایی در کشورهای سردسیر نشان داد. این کشورها سیستم گرمایش از کف در استادیوم های فوتبال و یا هر زمین ورزش چمنی در فضای باز برای جلوگیری از یخ زدن زمین ها در هنگام بازی و تمرین به کار می برند. در برخی کشورهای پر برف از این سیستم برای آب کردن برف های سنگینی که باعث اخلال در تردد افراد و خودروها می شود، استفاده می کنند. در پارکینگ های رو باز و جاده ها که به علت بارش برف سنگین خطر تصادفات رانندگی در آنها زیاد است، می توان با استفاده از این روش در زمستان ایمنی آن مسیرها را افزایش داد.

  • خدمات تاسیساتی لوله کشی تهران پایپر با بیش از بیست سال سابقه در عرصه اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان طراحی، نصب و تعمیرات سیستمهای حرارتی برودتی نردیک به ده سال است که خدمات خود را بصورت اینترنتی ارایه میدهد .
  • ب) جابجایی کمتر هوای داخلی که سبب جلوگیری از اتلاف گرما از طریق سقف می شود.
  • به طور کلی با توجه به قیمت فعلی هزینه اجرای گرمایش از کف در هر مترمربع حدود 180 تا 200 هزار تومان تمام میشود که در حدود 50 هزار تومان از این مبلغ دستمزد اجرا و مابقی مخارج خرید تجهیزات و لوله اتصالات میشود.

امکان دیگری همانند، دبی سنج و یا دماسنج نصب شده بر روی هر خروجی وورودی کلکتور امکان کنترل های مختلف و متنوعی را برای کاربر ممکن می سازد. بدین ترتیب میزان گرمایش به صورت منصفانه ای در همه جای محیط وجود دارد. اما در روشی که توزیع حرارتی خیلی عادلانه ای ندارد, لوله کشی از یک گوشه چهار ضلعی شروع شده, به صورت زیگزاگ در طول یا عرض حرکت کرده و در سمت دیگر چهار ضلعی به اتمام میرسد. با این شیوه ابتدای خط گرمایش بیشتری نسبت به انتهای لوله کشی گرمایش از کف داشته و احتمالا نیمه ابتدایی چهار ضعلی گرمای بیشتری از نیمه دوم چهار ضلعی گرم شود. در این زمینه  نقش سیستم های گرمایشی بهینه ساختمان ها و مجتمع های مسکونی در کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم وقابل توجه  می باشد. جالب است بدانید که حفاری های انجام شده نشان می دهد که سیستم گرمایش از کف در دوران نوسنگی یا عصر حجر کاربرد داشته است.

طراحی و اجرای گرمایش کف با ماناست

همواره “بازرگانی حسین پور“سعی نموده همواره با برند های معتبر و مورد اعتماد در بازار همکاری داشته تا بهترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز در سراسر کشور قرار دهد. به منظور قطع و مهار مسیر لوله لازم است که از انواع بست ها استفاده گردد. لوله های پنج لایه نیاز به مهار شدن بر روی عایق ها دارند که این کار توسط بست انجام می گیرد. ترموستات های محیطی استفاده شده در ساختار این لوله ها می توانند دمای محیط را در حد استاندارد حفظ کنند. در واقع این قطعه با دارا بودن حسگر های خاصی بر روی خود می تواند شیر های برقی را باز و یا بسته کند. به ندرت از ضخامت 10 میلیمتر یا 1 سانت نیز در گرمایش از کف استفاده می شود.

برای دریافت مشاوره جهت خرید مناسب ترین فوم که برای محیط شما کاربردی باشد با دفتر نمایندگی شرکت تماس بگیرید۰ نمایندگی پخش ملزمات تاسیساتی و فروشگاه لوله و اتصالات تهران و ارسال به شهرستانها . از آنجایی که نحوه توزیع انرژی حرارتی در این سیستم ها یکدست است می توان انتظار گرمایش مطبوع تری را داشت. دانسیته فوم پلی اتیلن متالایز گرمایش از کف برابر با 25 می باشد و دانسیته فوم های xpe برابر با 30 می باشد. از طرف دیگر این فوم ها از لوله ها در برابر فشار فارده محافظت کرده و باعث جلوگیری از آسیب دیدگی از قسمت پایین می شوند. به طور کلی مواردی که در بالا ذکر کردیم به جهت شفاف سازی شما نسبت به این موضوع است و نمی‌توان نسخه کلی برای همه ساختمان ها با کاربری های مختلف تجویز نمود.

فوم یا عایق  جهت جلوگیری از انتقال حرارت کف به پایین ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . از عوامل مهم در میزان گرم کنندگی فضا در این سیستم، طول لوله های عبوری از کف، فاصله بین لوله ها و دمای آب ورودی و خروجی به سیستم است. مصالحی که در کف نهایی ساختمان استفاده می شوند برای سیستم گرمایش‌از‌کف مهم است . اگر اطلاعات کاملی درباره پکیج گرمایش کف ، نحوه اتصال آن به سیستم ، انتخاب ظرفیت مناسب و … را می خواهید مقاله زیر را مطالعه فرمایید . به این صورت که موقع بالا رفتن دما از دمای دلخواه ما دماسنج یا همان ترموستات که روی یکی از دیوار های اتاق نصب شده فرمان قطع مسیر را به شیر برقی روی کلکتور صادر میکند و به این ترتیب دما دیگر افزایش پیدا نمیکند . الکتریکی (انتقال گرما از طریق سیم‌های برقی) و هیدرونیک (انتقال گرما از طریق آب گرم).

برای هواگیری سیستم باید مراحل زیر را انجام دهیم و این را در نظر بگیریم که باید هر مدار را جداگانه هواگیری نماییم . هواگرفتن و عدم جریان آب در سیستم یکی از دلایل عمده است که در زیر آن را شرح می دهیم . در نتیجه، یک چرخش هوایی ایجاد می شود که به آن کنوکسیون طبیعی  می گویند. ساختار این کلکتور ها به نحوی است که دارای یک ورودی اصلی و چند خروجی است .

این مجموعه انواع اجزای سیستم گرمایش از کف را به صورت عمده و جزئی به فروش می رساند. قیمت این دسته از تجهیزات به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به برند، جنس، متریال استفاده شده و … اگر به یاد داشته باشید ذکر کردیم که بر روی کلکتور برگشت یک عدد شیر سوزنی نصب می شود. این شیر ها با فرمان ترموستات محیطی به طور کامل باز و بسته می شوند و جریان مدار های گرمایش از کف را تنظیم می نمایند.

از روشن کردن ناگهانیاین سیستم و بالا بردن دما به صورت ناگهانی اجتناب کنید زیرا این انبساط شدید میتواند موجب آسیب به لوله ها شود. از این رومراحل ابتدایی باید با دقت و توسط متخصصین به درستی کف سازی و فوم بتن شوند تاایرادی پیش نیاید. سیستم‌های گرمایش از کف بر اساس انرژی مصرفی مورد استفاده، به دو گروه سیستم گرمایش از کف الکتریکی و آبی تقسیم می‌شوند که در ادامه می‌توانید بیشتر با ویژگی‌های این دو نوع آشنا شوید. برای سیستم گرمایش از کف از لوله های پنج لایه استفاده می شود به طوری که این لوله ها را قبل از اجرای کف سازی لوله ها را کار می گذارند. سیستم های گرمایش از کف براساس ساختار لوله کشی و انرژی مصرفی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. به طور کلی سیستم های گرمایش از کف برحسب روش چینش لوله های آن به 3 گروه دسته بندی می شوند که هر یک حاوی مزایای منحصر به فرد هستند.

به علت اینکه هوا نمی تواند گرمای زیادی را درخود نگه داشته و انتقال دهد, روش هوای گرم در موارد مسکونی چندان به صرفه نیست و روش الکتریکی نیز به خاطر پایین بودن صرفه اقتصادی طرفداران کمی دارد. همان گونه که توضیح دادیم، سیستم تجهیزات گرمایش از کف از یکسری بخش های اصلی تشکیل شده است که هر کدام به نوبه خود تقش اساسی در کارکرد این سیستم ایفا می کند. در ادامه قصد داریم هر کدام از این بخش ها را به طور کامل و با جزئیات توضیح دهیم. سیستم گرمایش از کف هیچ گونه فضای اضافی از منزل شما را اشغال نمی‌کند و شما برای جابه جایی اثاثیه منزل آزادی عمل کاملی دارید.

در استخر ها برای گرمایش فضا باید از سیستم های گرمایشی مثل هواساز ها یا فن کویل های سقفی بهره جست . لوله های 5 لایه در ساختارهای متفاوتی به بازار عرضه می شوند اما لوله هایی که در سیستم حرارت از کف مورد استفاده قرار می گیرند لوله های pex-all-pex هستند که از ترکیب آلمینیوم و پلیمر تولید می شوند . این سامانه گرمایشی هم مانند دیگر سیستم های تاسیساتی دچار مشکلاتی می شود که باید عیب یابی و نسبت به رفع عیوب اقدامات لازم صورت پذیرد . تا اینجای مقاله سعی کردیم تمام نکات اجرایی را به صورت ریز و با تمام جزئیات برای شما بیان کنیم. حال می خواهیم علت های گرم نشدن محیط توسط این سامانه گرمایشی را بازگو نماییم.

مواردی مانند مساحت فضا، تعداد درب و پنجره ونوع طراحی سیستم بر مصرف لوله ها تاثیر دارد و در نتیجه هزینه راه اندازی گرمایشاز کف را تغییر می دهد. توجه داشته باشید در سیستم گرمایش از کف آبی معمولاً به زمان بیشتری برای نصب احتیاج دارید و از همین رو هزینه نصب آن نیز نسبت به سیستم گرمایش از کف الکتریکی بیشتر خواهد بود. اما به هر حال مقرون به صرفه بودن این روش موجب شده تا نسبت یه روش گرمایش از کف الکتریکی طرفداران بیشتری داشته باشد. • یکی دیگر از مزیت‌های سیستم گرمایش از کف این است که لازم نیست برای گرم کردن ساختمان خود از یک وسیله جداگانه و جاگیر در فضای خانه استفاده کنید. با به کار بردن این سیستم گرمایشی شما به هیچ وسیله گرمایشی در خانه خود نیاز نخواهید داشت و می‌توانید از همه فضای خانه خود برای قرار دادن لوازم تزئینی و دکوری استفاده کنید.

لوله ۲۵mm نیوپایپ – pex(هر متر لوله)

با این سیستم، کف ساختمان گرمارا به طور مستقیم به طرف پای انسان هدایت می کنند و افراد احساس آسایش بیشتری در قسمت پایین بدن می کنند. پیش بینی دقیق جریان گرما و حرارت نشان دهندۀ این مطلب است که ساختمان های بزرگ می توانند به خوبی بعنوان مدل قرار داده شوند که این کار بر پایه ویژگی بعد آنها استوار می باشد. علاوه بر این بهتر است که شبیه سازی دینامیکی حرارت در لوله های گرمکن کف برای محاسبۀ دقیق اتلاف گرما به زمین، در صورتیکه هم میانگین دقیق و هم ماکزیمم جریان گرما نیاز باشد، استفاده گردد. پروفیل دمایی سیستم گرمایش کفی به پروفیل ایده آل بسیار نزدیک است، گرما به آرامی از کف به سمت سقف منتشر می شود، پای گرم و سر خنک، به سلامت کمک می کند..

چنانچه هیچ کاهش فشاری نداشته باشیم، وارد مرحله بعد یعنی بتن ریزی می شویم . نشتیهای احتمالی را رفع کرده و حداقل ۲۴ ساعت زیر این فشار نگه می داریم. بعد از تعیین کلیه موارد بالا باید وارد فاز بعدی که نقشه کشی است شویم . همچنین شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است. با اشتراک گذاری متون فوق در شبکه های اجتماعی، دوستان خود را از مطالب مهم آن آگاه سازید. نوعی پلیمر که ساختار هوشمندی دارد و در صورت له شدگی یا تورم ، بعد از برداشتن فشار و  تنش از روی لوله مجددا به حالت اولیه خود باز می گردد . و این موضوع زمانی ارزشمند می شود که لوله در اثر یخ زدگی دچار تورم می گردد .

به طور معمول هزینه نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف کمی بیشتر از سایز روش‌های گرمایشی است و هزینه اجرای سیستم گرمایشی با توجه به روش مورد استفاده و متراژ ساختمان و همچنین کیفیت اقلام مورد استفاده متفاوت خواهد بود. اگر یک آپارتمان یا خانه 100 متری را در نظر بگیریم , چیزی حدود 18 تا 20 میلیون تومان اجرای گرمایش کف برای ما آب میخورد. با قیمت های فعلی رادیاتور تقریبا بین 8 تا 9 میلیون تومان برای خرید و نصب رادیاتور نیاز داریم که با اجرای لوله کشی شوفاژ به صورت کلکتوری و مبلغ خرید لوله و اتصالات در حدود 7 تا 8 میلیون تومان نیاز است.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما