exam24banner

بررسی انواع برج نوری و کاربرد آن‌ها تکه‌کابل

استفاده از نصاب https://partowsazan.com/fa/%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85/news/12190/%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85/ حرفه‌ای و باتجربه، نکته بسیار مهم و آخرین بخش تکمیل‌کننده این پازل است. تولید برج نور بر اساس روشهای استاندارد و و طرح و نقشه مهندسین با تجربه و کارگران ماهر در نیک تابان صبا صورت می گیرد. تاورکو تولید کننده انواع دکل مخابراتی مانند دکل خودایستا و دکل مهاری آماده پذیرش سفراشات شما با نقشه و طرح پیشنهادی و منحصر به فرد شما در این زمینه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دکل می باشد . محور قرقره ها از جنس فولاد سخت توپر، مقاوم در برابر نیروها و وتنشهای برشی و پیچشی بوده و برای جلوگیری از خوردگی و تک زدگی گالوانیزه می باشند. این برج ها با استفاده از نرم افزار هایی جهت محاسبه ی برش ها و نکات ایمنی و فنی آن انجام می شود و با ارتباط با ما با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. ضخامت و کیفیت ورق، قطر سیم بکسل، تعداد و ابعاد لچکی و دیگر قطعه‌ها. سیم بکسل و طناب فولادی از به هم تابیده شدن چندین سیم مفتول ساخته شده اند. گاهی برای بالابردن انسان ها و تکنسین ها نیز از این سیم بکسل ها استفاده می شود.

برج نوری یکی از برج‌های معروف و زیبا در شهر تهران است که با طراحی منحصر به فرد و تماشایی خود، هر ساله هزاران گردشگر را جذب می‌کند. این برج که به عنوان نمادی برجسته از شهر تهران شناخته می‌شود، محلی برای دیدن و گردش است که در قلب شهر و در منطقه‌ای دسترسی آسان قرار گرفته است.

سیستم کنترل باید به صورت دوره‌ای بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که عملکرد آن درست است و برج نوری به درستی کنترل می‌شود. سیستم برقی برای اتصال چراغ‌های نورپردازی به منابع برق و همچنین ارتباط با سیستم‌های کنترل به کار می‌رود. این سیستم معمولاً شامل کابل‌های برق، تابلو برق و سیستم کنترل است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. سازه هد متحرک طوری طراحی شده با قابلیت دوران و چرخش های پروژکتورها حول محور C90 و Z جهت تنظیم زوایای دلخواه را دارا باشد. بدنه برجهی روشنایی به صورت COLD FORMING برشکاری و خمکاری شده و کلیه قطعات فلزی برج ها به روش جوشکاری MAG C (CO2)و با سیستم جوشکاری (MIG) METAL INERT GAS تولید میشوند. البته در ارتفاعات 9 متر و کمتر می توان از گیربکس دستی استفاده کرد که از نظر قیمت صرفه جویی زیادی خواهد شد ( که در بالا توضیحات مربوطه داده شد ) . بطوریکه بوسیله الکترو موتور و گیربکس که بوسیله سیم بکسل به هد متصل است ، هد به صورت متحرک و به وسیله نیروی برق ، خیلی راحت به پایین می آید ، پرژکتورها سرویس می شوند . مشتریان محترم می توانند برای دریافت لیست قیمت برج نور در اراک با شرکت در ارتباط باشند.

برج نوری

برج نوری که در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده، با ارتفاع بالغ بر ۴۳۰ متر و ۹۱ طبقه، یکی از بلندترین برج‌های جهان است. این برج که با معماری مدرن و الهام از انواع هنرهای معاصر ساخته شده است، به خوبی تلاش برای ایجاد یک برج خاص و بی نظیر را نشان می‌دهد.

محیط زیست

قیمت برج های نوری به دلایل مختلفی بستگی دارد مثل تعداد قطعات استفاده شده در برج نوری که بستگی به ارتفاع برج دارد، کیفیت ورق هایی که برای برج استفاده می شود که هر چه ضخامت ورق ها بیشتر باشد قیمت برج به دلیل سنگینی بیشتر خواهد بود. بدنه اصلی برج نوری از تکه های چند وجهی تشکیل می شود که روی هم قرار می گیرند و قفل می شوند. با توجه به اندازه برج نوری، ممکن است از چندین تکه برای طراحی بدنه آن استفاده شود. سیم بکسل نیز به هدایت برج نوری کمک می کند و از جنس فولاد ساخته می شود تا استحکام قابل قبولی داشته باشد. نکته بعدی که در رابطه با برج نوری باید بهش نوجه بشه فوندانسیون یا شکل ظاهریشونه. باد مهمترین و آسیب‌رسانترین پدیدهایه که میتونه به دکل روشنایی آسیب بزنه. چرا؟ بدلیل بالا بودن ارتفاع دکل های نوری و پایه روشنایی اونها حتی فراتر از ساختمانها یا سازه هایی که در اون محیط هستند، در مقابل باد آسیب پذیرن. برای جواب دادن به این سوال که برج نوری چیست و چه کاری برای ما انجام می دهد باید یه نگاه به اطرافمون بندازیم. برای روشن کردن محوطه های بزرگ از برجهایی استفاده میکنن که با پروژکتورهای ال ای دی تجهیز میشن (برای مشاهده لیست انواع پروژکتور LED کلیک کنید.) مکان هایی مثل پارک ها، میادین، تفرجگاهها، خیابان ها، کارخانجات و بیمارستانها. در بعضی از شهرهای بزرگ دنیا هم از برجهای نوری برای زیباسازی شهرها استفاده میشه.

  • ما در شرکت نیک تابان صبا طراحی و ساخت برج نوری پایه تلسکوپی چند وجهی  از ارتفاع ۹ متر الی ۳۰ متر با سبد متحرک و ثابت را انجام می دهیم .
  • به طور مثال برای برج های 6 ، 9 یا 12 متری از خاور های اتاق بزرگ می شود استفاده کرد .
  • برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این تجهیزات و خرید انواع برج روشنایی متناسب با نیاز کاربری خود با بهترین قیمت، از سایت شرکت مهندسی سپهر صنعت آداک بازدید فرمایید.
  • قطعات تنه همانطور که در بخش مشخصات به آن اشاره شد، باید به صورت اورلپ (هم‌پوشانی) بر روی هم مونتاژ شوند.
  • برج نوری از جمله تجهیزاتی است که در جهت نورپردازی و روشنایی بهینه محوطه های وسیع و گسترده بکار می رود و در انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند.

در برج نوری، هر طبقه به یک استفاده مختص از جمله رستوران‌ها، فضاهای تجاری و اداری، هتل و مرکز خرید اختصاص داده شده است. هر طبقه با طراحی خاص خود، یک شخصیت منحصر به فرد دارد که باعث کشف جنبه‌های مختلف برج و ارتباط مستقیم با فضاهای مختلف آن می‌شود.

فونداسیون برج نوری(دستی-برقی) , برج نور(دستی-برقی)

سطح خارجی این برج ها توسط گالوانیزه گرم محافظت می شود و قطعات آنها به صورت اورلب مونتاژ می گردد و ایمنی سبد این برج ها توسط قفل های اینترلاک و پاراشوت تامین می گردد. اگر در مناطق آب و هوایی مرطوب و یا دارای شرایط آب و هوایی بسیار گرم و سوزان بوده است عمر سازه قطعا کاهش پیدا کرده است. قطعات و لوازم متحرک دچار فرسودگی شده و مقاومت تنه برج هم تحت تاثیر قرار گرفته است. اگر آخرین گزینه شما خرید برج نوری دست دوم است، حتما از یک کارشناس فنی جهت بازبینی و نظر نهایی اصولی استفاده کنید. قطعات تشکیل دهنده برج نوری بصورت قطعات مخروطی شکل خم  کاری سپس جوشکاری و گالوانیزه گرم می شوند با مونتاژ قطعات بر روی یکدیگر یک برج نوری تلسکوپی چند وجهی تولید می گردد. بطور مثال یک برج نوری ۱۸ متری از ۳ قطعه ۶ متری و یک قطعه ۳ متری تشکیل می شود .

اما ظاهر برج نوری فقط قسمتی از زیبایی این برج است. مهم‌ترین عامل جذابیت برج نوری، نورپردازی شبانه‌اش است. در شب‌های تاریک، برج به صورتی سحرآمیز و زیبا روشنایی می‌شود و با الگوهای رنگارنگ و خلاقانه، تماشاگران را شگفت زده می‌کند. این نورپردازی شبانه برج نوری را به یک جواهری بزرگ تبدیل کرده است که هر شب باعث حس بی‌نظیری برای بازدیدکنندگان می‌شود.

در مدل متحرک سبد برج روشنایی و فریم پروژکتورها در محور عمودی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند . سطح خارجی این برج توسط ورق های گالوانیزه گرم محافظت می شود و قطعات روی آن به صورت اورلپ (هم پوشانی) مونتاژ می شوند. ابعاد این دکل یعنی ارتفاع، ضخامت و همچنین وزن آن براساس شرایط محیطی و طبق نظر کارشناسان تعیین می شود. ارزش استفاده از برج های نوری در ماه هایی از سال که طول روز کم تر است، چند برابر می‌شود. زیرا کارگران را قادر می‌سازد، تا حتی بعد از غروب خورشید، زمانی که نور طبیعی خورشید کاهش می‌یابد، کار خود را انجام دهند. هنگامی که نور کافی در محل انجام چنین پروژه‌هایی وجود ندارد، احتمال رخ دادن حادثه به شدت افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای برج‌های نوری افزایش نظارت است که باعث می‌شود فعالیت های جنایی و غیرقانونی نظیر سرقت کاهش یابد. هزینه‌هایی ناشی از چنین حوادثی برای مالک کسب‌وکار بسیار زیاد است.

چگونگی طراحی تولید و نصب برج نوری

برج نوری به عنوان یک جاذبه توریستی برای شهر تهران بسیار مهم است. با وجود فضاهای تفریحی و تجاری در داخل برج، اینجا بهترین مکانی است که می‌توانید روزی پر از سرگرمی و شادی را سپری کنید. همچنین، از بالای برج نوری، منظره‌ای فوق‌العاده از تهران را ملاحظه کرده و لحظاتی آرامش بی‌نظیر را تجربه کنید.
برج نوری

در قسمت بالایی برج نوری، هد یا سبد دیده می شود که محل قرارگیری پروژکتورهای برج می باشد. برای جلوگیری از سقوط سبد، ممکن است از تجهیزات ضد سقوط در طراحی پایه برج نوری استفاده شود. میله برق گیر یکی دیگر از اجزای مورد استفاده در ساخت پایه رج نوری با ارتفاع زیاد می باشد که از سازه در برابر مواردی مثل صدمات ناشی از ولتاژهای ناگهانی محافظت می کند. کلاهک باران گیر نیز در بعضی برج های نوری دیده می شود که جلوی نفوذ آب به درون سبد را می گیرد. یکی از نکات مهم در محاسبه برج نوری ، نوع پروژکتور های به کار رفته در آن می باشد. برای این منظور باید از پروژکتور هایی استفاده شود که بسیار با کیفیت باشند و طول عمر مناسبی داشته باشند. پروژکتور های یک دکل روشنایی باید توان پرتاب نور بالایی داشته باشند و ترجیحا، نور سفید سرد (یا سفید یخی) داشته باشند تا به خوبی همه چیز را روشن کرده و اشیا زیر آن معلوم باشند. هر دکل روشنایی مرتفع می تواند ۳۶ عدد پروژکتور را در بالای سر خود نگه دارد.

برج نوری
در کنار برج نوری، محله‌ای فرهنگی و تاریخی به نام محله قصر مکونات قرار دارد. این محله با خیابان‌های باریک و خانه‌های سنتی خود، جذابیت خاصی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در این محله، می‌توانید با کشف کوچکی در خیابان‌های دست نیافتنی و سرخوشی از معماری قدیمی خانه‌ها، تجربه‌ای گرم و دل انگیز را به دست آورید.

به طور کلی، برج نوری یک جواهره فوق‌العاده در قلب شهر تهران است که با زیبایی و نورپردازی منحصر به فرد خود، محلی عالی برای تفریح و دیدن است. همچنین، محله قصر مکونات کنار برج نوری یک تجربه فرهنگی و تاریخی منحصر به فرد را به شما هدیه می‌دهد. پس حتماً بازدید از این جاذبه زیبا را در لیست سفرهای خود قرار دهید.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما